اخبار

تشکیل سه کنسرسیوم صادراتی فرش، پلاستیک و لبنیات در استان اردبیل

بسپار/ ایران پلیمر مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل ضمن اشاره به شناسایی ۱۲ خوشه صنعتی در استان گفت: سه کنسرسیوم صادراتی شامل فرش، پلاستیک و لبنیات با هدف کمک به افزایش صادرات واحدهای تولیدی تشکیل شده است.

هاشم علایی از تملک و احداث ۲۰ شهرک و ناحیه صنعتی مصوب با مساحت ۱۴۰۰ هکتار خبر داد و گفت: در حال حاضر عملیات اجرایی تامین زیرساخت‌ها در ۱۸ شهرک و ناحیه صنعتی استان آغاز و یا انجام شده است.

وی ادامه داد: برنامه ریزی‌ها برای شروع عملیات اجرایی در ۲ ناحیه صنعتی موران و اصلاندوز و تکمیل زیرساختها در کلیه شهرکها مدون شده است.

علایی افزود: تمامی شهرستان های استان به غیر از شهرستان سرعین شهرک و یا ناحیه صنعتی دارد.

وی گفت: اخذ سند ثبتی در حدود ۹۴ درصد از اراضی در اختیار با ۱۳۲۰ هکتار به همراه صدور ۱۰ فقره پروانه تاسیس شهرکهای صنعتی غیردولتی با مساحت بیش از ۲۰۰ هکتار انجام شده و بیش از ۱۵۰۰ قرارداد واگذاری زمین با مساحت بیش از ۶۵۰ هکتار با سرمایه گذاران منعقد شده است.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان از استقرار ۷۰۰ واحد صنعتی دارای پروانه بهره برداری با اشتغال بیش از ۱۳۰۰۰ نفر در شهرکها و نواحی صنعتی استان خبر داد و افزود: بیش از ۸۰۰ طرح صنعتی در حال احداث با پیشرفت فیزیکی متفاوت از مرحله فونداسیون تا نصب ماشین آلات در سطح استان وجود دارد.

علایی ادامه داد: تامین برق برای ۱۶ شهرک و ناحیه صنعتی به میزان ۱۰۹ مگاوات با تامین آب برای ۱۶ شهرک و ناحیه صنعتی به میزان ۲۳۸ لیتر بر ثانیه و همچنین تأمین گاز و تلفن برای ۱۵ شهرک و ناحیه صنعتی تاکنون توسط شرکت شهرکهای صنعتی استان انجام شده است.

وی ضمن اشاره به اتصال ۶ شهرک صنعتی استان به فیبر نوری گفت: بیش از ۸۰ درصد از واحدهای تولیدی شهرکهای صنعتی اردبیل۱، اردبیل۲، مشگین شهر و پارس آباد به سیستم تصفیه خانه فاضلاب متصل شده است.

این مقام مسئول حوزه صنعت استان تصریح کرد: ۶ ایستگاه آتش نشانی با تجهیز خودرو و ادوات آتش نشانی در شهرکهای صنعتی اردبیل۱، اردبیل۲، خلخال، گرمی، پارس آباد و مشگین شهر توسط شرکت شهرکهای صنعتی استان اردبیل احداث شده است.

علایی با بیان اینکه بیش از ۲۴۰ هکتار فضای سبز در شهرکها و نواحی صنعتی استان ایجاد شده است، اضافه کرد: مرکز خدمات فناوری، کسب و کار شهرک صنعتی اردبیل ۱ راه اندازی و همچنین عملیات اجرایی ساختمان فناوری شهرک صنعتی اردبیل ۲ در ۴ طبقه با هدف واگذاری دفاتر به مشاوران، کارشناسان و شرکتهای ارائه دهنده خدمات در دست اجرا می باشد.

وی بیان کرد: بیش از ۶۰۰ دوره آموزشی برای بیش از ۱۶۰۰۰ نفر از شاغلین واحدهای تولیدی برگزار شده است و همچنین ۳ خوشه صنعتی لبنیات، پلاستیک و فرش دستبافت اجرا و پیاده سازی شد.

علایی از شناسایی و انجام مطالعات امکان سنجی ۱۲ خوشه صنعتی دیگر خبر داد و افزود: سه خوشه صنعتی صنایع چوب و مبلمان، پوشاک و شیرآلات به زودی در استان اجرا و آغاز خواهد شد.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان همچنین با بیان اینکه سه کنسرسیوم صادراتی شامل فرش، پلاستیک و لبنیات با هدف کمک به افزایش صادرات واحدهای تولیدی تشکیل شده است، گفت: انتخابات هیات مدیره در ۶ شهرک و ناحیه صنعتی برگزار و مدیریت امور شهرک به شرکتهای خدماتی متشکل از واحدهای تولیدی آن شهرکها واگذار شد.

علایی ادامه داد: بیش از ۱۰۰ تور صنعتی برای بیش از ۲۰۰۰ نفر از مدیران واحدهای تولیدی با هدف بازدید از واحدهای تولیدی موفق و نمایشگاه های داخلی و خارجی برگزار شد.

ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا