اخبار

تضمین ۱۰۰ درصدی تسهیلات بانک‌ها به صنایع کوچک

بسپار/ایران پلیمر مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع‌ کوچک گفت: بر اساس ماده ۵ اساسنامه، مصوب سال ۱۳۸۴ هیئت وزیران، ضمانت‌نامه‌های صادره تاکنون صرفا ۷۰ درصد اصل و سود تسهیلات اعطایی نظام بانکی را تضمین می‌کرد که با اصلاح این بند اساسنامه، صندوق از این پس می‌تواند ۱۰۰ درصد اصل و سود را تضمین کند.

محمدحسین مقیسه اظهار کرد: با تصویب هیئت وزیران و در راستای حمایت از صنایع کوچک و تسهیل فرآیند ارائه خدمات صندوق به متقاضیان، پوشش ضمانت‌نامه‌های اعتباری صندوق از ۷۰ به ۱۰۰ درصد اصل و سود تسهیلات افزایش یافت.

به گفته وی بر اساس ماده ۵ اساسنامه، مصوب سال ۱۳۸۴ هیئت وزیران، ضمانت‌نامه‌های صادره تاکنون صرفا ۷۰ درصد اصل و سود تسهیلات اعطایی نظام بانکی را تضمین می‌کرد که با اصلاح این بند اساسنامه، صندوق از این پس می‌تواند ۱۰۰ اصل و سود تسهیلات اعطایی به صنایع کوچک را نزد نظام مالی و اعتباری کشور تضمین کند.

مقیسه با بیان اینکه صدور ضمانت‌نامه‌های اعتباری به مبلغ پنج میلیارد تومان با پوشش ۷۰ درصدی، چالش‌هایی را برای واحدهای صنعتی و همچنین نظام بانکی ایجاد کرده بود، تصریح کرد: با افزایش پوشش به ۱۰۰ درصد، مسیر تامین مالی از طریق ضمانت‌نامه‌های اعتباری صندوق، برای تولیدکنندگان مشمول تعریف صنایع کوچک کوتاه‌تر و آسانتر شده است. حذف مسیرها و فرآیندهای موازی در صندوق و بانک به‌ویژه در بخش‌های تشکیل پرونده، ارزیابی و وثیقه سپاری زمان انتظار را برای مشتریان کوتاه و دریافت تسهیلات را آسانتر از گذشته کرده است.

ایسنا 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا