اخبار

تعرفه واردات لاستیک یک‌سوم شد/ توزیع لاستیک با نرخ مصوب در سامانه‌های فروش وزارت صمت

بسپار/ایران پلیمر رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با اشاره به کاهش تعرفه واردات لاستیک از ۳۲درصد به ۱۰درصد گفت: لاستیک موردنیاز مردم تأمین شده و از طریق سامانه‌های فروش وزارت صنعت و شرکت‌های تولیدکننده به‌صورت مستقیم با قیمت مصوب در حال توزیع است.

حسین فرهید‌زاده معاون وزیر صمت و رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی اظهار داشت: در بحث بازار لاستیک باید توجه داشت که موضوع تأمین و توزیع از یکدیگر جدا هستند؛ ناترازی از قدیم در تولید این محصول در مقابل مصرف وجود دارد.

وی افزود: سالانه 21 میلیون حلقه لاستیک در کشور تولید و 3.7 میلیون حلقه لاستیک وارد می‌شود اما نیاز کشور در این زمینه 26 تا 27 میلیون حلقه است، این امر باعث می‌شود که در برخی مواقع با کمبود آن در بازار روبه‌رو شویم.

رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان ادامه داد: طرحی در وزارت صمت وجود دارد که در حوزه نهاده‌های تولید، به تولید‌کنندگان کمک می‌شود تا بتوانند تولید خود را افزایش دهند و در حوزه‌های ارزی نیز به آنها کمک شده است.

وی تصریح کرد: در حوزه واردات نیز، تعرفه واردات لاستیک از 32 درصد به 10 درصد کاهش یافته و توسط هیئت وزیران ابلاغ شده است امیدواریم که این ناترازی با واردات و افزایش تولید داخلی رفع شود.

فرهید‌زاده گفت: در شبکه توزیع لاستیک نیز از طریق سامانه‌های فروش وزارت صنعت و خود شرکت‌های تولیدکننده به‌صورت مستقیم به دست مصرف‌کننده می‌رسد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه لاستیک کالای سرمایه‌ای نیست و تاریخ مصرف دارد، گفت: مردم در هر زمانی می‌توانند در صورت نیاز، این محصول  از طریق سامانه‌های معرفی‌شده با قیمت مصوب خریداری کنند.

وی  با بیان اینکه طرح‌های نظارت و بازرسی در سازمان‌های صمت استان و اصناف ابلاغ و اجرا شده است اظهار داشت: بر انبارها، تولیدکنندگان و سیستم‌های پخش تمرکز داریم تا اگر خروجی از دستور‌العمل‌ها وجود داشته باشد، برخورد تعزیراتی و انضباطی صورت گیرد.

تسنیم 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا