اخبار

تغییر در شیوه تعلیق کارتهای بازرگانی/ تشویق جای تنبیه را می‌گیرد

بسپار/ایران پلیمر بر اساس توافق صورت گرفته میان وزارت صمت با مجلس، مقرر شده تا صرفا کارتهای بازرگانی آن دسته از صادرکنندگانی تعلیق شود که حتی یک دلار هم به کشور برنگردانده‌اند؛ اما برای مابقی مقرر شده تا مقرر شده تا یک بازه زمانی برای تمدید کارت‌های بازرگانی افرادی که ارز را به صورت کامل به کشور برنگردانده‌اند، تعیین شود تا چرخه صادرات متوقف نشود.

بر اساس توافق وزارت صمت با مجلس، شیوه تعلیق و رفع تعلیق کارتهای بازرگانی تغییر کرد که بر مبنای آن، سیستم‌های تشویقی برای بازگشت ارز جایگزین روش‌های تنبیهی شده است.

بر اساس این توافقات و آنگونه که محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اعلام می‌کند، مقرر شده تا یک بازه زمانی برای تمدید کارت‌های بازرگانی افرادی که ارز را به صورت کامل به کشور برنگردانده‌اند، تعیین شود تا چرخه صادرات متوقف نشود.

به گفته وی، البته کسانی که کارت‌های بازرگانی آنها متوقف شده است چند دسته هستند؛ دسته اول کسانی هستند که یک درصد هم تعهدات خود را تسویه نکرده‌اند و بنابراین کاملاً در بلک لیست قرار می‌گیرند.

پورابراهیمی اعلام کرد: برخی از این افراد هم به طور کامل تعهدات خود را تسویه نکرده‌اند که هر چقدر درصد تسویه آنان بیشتر بوده، مقرر شده که محدودیت‌های آنان برداشته شود و به جایی برسیم که حتی آن کسی که ۲۰ درصد از تعهدات خود را داده است، تشویق شود که ۸۰ درصد مابقی از تعهدات خود را هم بر اساس یک برنامه زمان بندی شده به چرخه اقتصادی بیاورد.

 

اکسپورتنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا