اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ تقویت تجارت پوشش های سرامیکی با رشد تقاضا در صنایع خودرویی و هوایی

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر تجارت جهانی پوشش های سرامیکی در مواجهه با افزایش تقاضا در صنایع خودرویی و هوایی تاثیر مثبتی را تجربه می کند.
تقاضا برای پوشش های سرامیکی در صنایع خودرویی، هوایی و شیمیایی، طی سال های گذشته، رو به افزایش بوده است. این موضوع به دلیل نقش حفاظتی که این پوشش ها بر روی قطعات مختلف دارند ایجاد شده است. پوشش های سرامیکی موجب کاهش اصطکاک شده و مقاومت در برابر سایش را در قطعات مهندسی مختلف کاهش می دهد. این ویژگی ها دلیل افزایش تقاضا برای پوشش های سرامیکی است.

سرمایه گذاری بر روی صنعت هوایی در سال های گذشته بسیار افزایش پیدا کرده است. برای مثال در سال 2018، صنعت هوایی حدود 151 بیلیون دلار از اقتصاد آمریکا را در بخش صادرات به خود اختصاص داده بود. صنعت هواپیمایی در هند قصد دارد تا سال 2023 حدود 4.99 بیلیون دلار سرمایه جذب کند. همچنین رشد در تولید و صادرات هواپیماهای نظامی و قطعات آن ها در کشورهایی مانند آمریکا، انگلیس، فرانسه، چین و روسیه نیز از جمله مواردی است که موجب افزایش تقاضا برای پوشش های سرامیکی خواهد شد.

از نقطه نظر ارزش افزوده، آمریکای شمالی یکی از مهم ترین مناطق در جهان برای تجارت پوشش های تجاری به شمار می رود. این منطقه در سال 2019، بیشترین سهم را در تجارت پوشش های سرامیکی دارا بوده است. پیش بینی می شود که تجارت این نوع پوشش ها به دلیل رشد صنایع خودرویی و هوایی در این منطقه، رشد بیشتری را تجربه کند. در سال 2018، تولید کنندگان خودرو مانند FCA، Ford، GM، Hyundai، Toyota و Volkswagen بیش از 4 بیلیون دلار در بخش افزایش ظرفیت و تحقیق و توسعه سرمایه گذاری کردند. به دلیل تقاضای زیاد برای خودروهای مسافربری، انتظار می رود که این روند ادامه داشته باشد. آمریکا در سال 2019 تجرات پوشش های سرامیکی را در آمریکای شمالی تحت سلطه ی خود داشت.

همچنین آسیا و اقیانوسیه در سال 2019 یکی از اصلی ترین عاملان تجاری پوشش های سرامیکی بودند. این منطقه به دلیل بالا بودن سرعت صنعتی و شهری شدن، از نواحی مهم تجای در جهان به حساب می آید. رشد بالای صنعتی شدن در کشورهایی مانند چین، هند، ژاپن و کره ی جنوبی، از اصلی ترین عوامل این امر به شمار می رود.به علاوه، فروش وسایل نقله در آسیا و اقیانوسیه در سال 2019 به عدد 35.96 میلیون رسید که از این مقدار 21.44 میلیون در چین فروخته شد. بنابراین چین بزرگترین مرکز برای صنایع خودرویی است که در این صنعت پوشش های سرامیکی نیز مورد استفاده قرار می گیرند.

اروپا یکی دیگر از مراکز اصلی در تجارت جهانی پوشش های سرامیکی به شمار می رود. اروپا اصلی ترین منطقه از دیدگاه صنایع هوایی به شمار می رود. در سال 2018، حجم معاملات در این ناحیه برابر 293 بیلیون دلار رسید. بعلاوه اروپا اصلی ترین مرکز صادرات هواپیما و قطعات آن در سال 2018 بوده است. حجم معاملات صادراتی در سال 2018 به عدد 175 بیلیون دلار رسید. توسعه ی صنعت هواپیمایی در اروپا باعث رشد تجارت پوشش های سرامیکی در این منطقه خواهد شد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا