اخبار

تلاش برای ایجاد خط تجاری بین بندر اروندکنار و بندر سیبه عراق

بسپار/ایران پلیمر نماینده آبادان در مجلس شورای اسلامی از پیگیری برای ایجاد خط تجاری دریایی میان بندر اروندکنار آبادان و یکی از بنادر استان بصره عراق خبر داد.

سیدمحمد مولوی در گفت‌وگو با ایسنا، با تاکید بر اهمیت صادرات و تجارت از آبادان اظهار کرد: با توجه به وجود ظرفیت‌های بسیار خوب تجاری و صادراتی بندر اروندکنار آبادان در تلاش هستیم تا مراودات اقتصادی، تجاری و گردشگری این بندر با یکی از بنادر استان بصره عراق را گسترش دهیم.

وی با اشاره به پیگیری برای ایجاد خط تجاری و بازرگانی میان آبادان و یکی از بنادر استان بصره عراق، ادامه داد: امیدواریم بتوانیم به صورت جدی مراودات تجاری و اقتصادی میان بندر اروندکنار آبادان و بندر سیبه عراق را ارتقا دهیم و از ظرفیت‌های موجود در این زمینه استفاده کنیم.

نماینده آبادان گفت: فاصله آبی بندر اروندکنار و بندر سیبه در استان بصره عراق ۱۰ تا ۱۵ دقیقه است که باید از این فرصت بسیار خوب برای گسترش روابط تجاری با کشور عراق و افزایش صادرات به این کشور بهره برد.

مولوی با بیان اینکه برای راه‌اندازی خط تجاری دریایی آبادان به استان بصره عراق کارگروهی از چند وزارتخانه مهم تشکیل شده است، عنوان کرد: باید برنامه‌ریزی‌های خوبی توسط دستگاه‌های مسئول انجام شود تا شاهد ارتقا روابط تجاری میان ایران و عراق باشیم و از این ظرفیت به بهترین شکل استفاده کنیم.

وی افزود: اگر این خط تجاری دریایی راه‌اندازی شود می‌توان بخشی از ترافیک صادراتی از بندرخشک شلمچه را به آبادان منتقل کرد و با این کار زمینه را برای افزایش صادرات کالای غیر نفتی از طریق بندر فراهم کرد.

نماینده آبادان در پایان با اشاره به وضعیت مطلوب زیرساخت‌های بندر اروندکنار آبادان برای  صادرات گفت: همه زیرساخت‌های لازم برای توسعه صادرات در این بندر فراهم است.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا