اخبار

تلاش Eastman برای تجاری کردن فناوری بازیافت پلی استر

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ ایران پلیمر امروزه روند جهانی بازیافت رو به تغییر است. رویکردهایی که شرکت های مختلف در جهت پیوستن به اقتصاد مدرو اتخاذ کرده اند، رویکردهای پیشرفته نام گرفته است. منظور از رویکرد پیشرفته، بازیافتی به جز روش های بازیافت معمول است. در این نوع بازیافت ها بسپارهای مصرفی به روش های مختلف به اجزای سازنده ی زنجیر تبدیل شده و سپس در فرایند بسپارش زنجیرهای جدیدی را تولید می کنند.

شرکت Eastman اخیرا خبر از یافتن راه حلی نوین داده که به چرخه ی اقتصاد مدور کمک بسیار زیادی خواهد کرد. این راه حل، بازیافت پلی استرهایی است که به روش های مکانیکی معمول امکان بازیافت آن ها وجود ندارد. این مواد در صورت عدم بازیافت یا در محیط رها شده و یا به راه های آبی منتقل می شوند.

در این فرایند بازیافت از روش متانول زدایی استفاده شده و زنجیرهای پلی استر به واحد های سازنده ی خود تبدیل می شوند. این واحدهای سازنده سپس می توانند به زنجیرهای جدیدی تبدیل شده و بسپاری بازیافتی با خواصی نزدیک به بسپارهای نو را داشته باشند.

استفاده از این روش بازیافتی پیشرفته، قادر است ارزش بسیار زیادی ایجاد کند. پلی استری که پس از استفاده ارزش چندانی نداشت اکنون قادر است طی این فرایند به ماده ای ارزشمند تبدیل شود. ارزش پلی استر بازیافتی تا حدی است که می توان از آن در بسته بندی مواد غذایی هم استفاده کرد.

شرکت Eastman یکی از شرکت هایی است که در زمینه ی فناوری متانول زدایی در مقیاس صنعتی پیشرو بوده و بیش از سه دهه در زمینه ی فناوری های نوآورانه ی بازیافت سابقه ای درخشان دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا