اخبار

تلاش Saudi Aramco و سایر غول های نفتی خاور میانه برای سرمایه گذاری در هندوستان و قزاقستان

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار می نویسد، گفته شده است که شرکت Saudi Aramco در تلاش است تا به بزرگترین پروژه ی پالایشگاهی واقع در هندوستان وارد شده و در آن سرمایه گذاری نماید. در گزارش صنعتی سال گذشته مطرح شده است که این شرکت سریعترین مصرف کننده ی نفت خام بوده است. در همین حال، شرکت SABIC در حال مطالعه ی شرایط ورود به پروژه ای در قزاقستان می باشد. این پروژه بخشی از همکاری توافقی انجام شده بین ریاض و Astana محسوب می شود.

وزیر نفت هندوستان در تاریخ 14 ماه ژوئن اعلام کرده است که شرکت Saudi Aramco حاضر به سرمایه گذاری انحصاری 40 میلیارد دلاری در پروژه ی پتروشیمی و پالایشگاهی واقع در غرب Maharashtra می باشد.

مشارکت این شرکت سعودی در مدت زمان معینی مورد بحث قرار خواهد گرفت. ولی امضای توافق در مورد این سرمایه گذاری مشترک (Joint venture یا JV) بین سه شرکت ذینفع صورت پذیرفت.

این پالایشگاه ظرفیت پالایشی معادل با 2/1 میلیون بشکه در روز را خواهد داشت. شرکت نفت هندوستان در ابتدا 50 درصد سهام را به شرکت های Bharat Petroleum Corporation Ltd یا BPCL و Hindustan Petroleum Corporation Ltd یا HPCL واگذار کرد.

طبق برنامه ریزی های انجام شده این پروژه تا سال 2022 به بهره برداری خواهد رسید. این مجموعه ی پالایشگاهی دارای واحدهای شکاف نفتا، تولید آروماتیک ها و تولید بسپارها خواهد بود.

طبق آمارهای منتشر شده توسط BP، مصرف نفت در سال 2016 با رشد 7/8 درصدی به 4/5 میلیون بشکه در روز رسیده که مقدار بسیار بیشتر از متوسط جهانی را داراست. با شروع به کار این پروژه ی بزرگ در هندوستان، مصرف نفت خام به مقدار چشمگیری افزایش خواهد یافت.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا