اخبار

تمامی کالاهای وارد شده در حوزه مواد اولیه جامعه صنعتی، ظرف دو هفته آینده ترخیص می شوند

بسپار/ایران پلیمر معاون وزیر صمت گفت: تمامی کالاهای وارد شده در حوزه مواد اولیه جامعه صنعتی، ظرف دو هفته آینده مشمول ترخیص می شوند.

محمدمهدی برادران ۳۰ آبانماه ۱۴۰۲ در حاشیه افتتاح شانزدهمین نمایشگاه صنعت استان مرکزی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: جامعه صنعتی استان مرکزی همواره پیشران توسعه صنعتی در کشور بوده است و این نمایشگاه به دلیل حضور شرکت های صنعتی بزرگ، یکی از نمایشگاه های مهم در صنعت کشور قلمداد می شود و آخرین دستاوردها و تولیدات در آنها ارائه می شود.

وی با بیان اینکه امروز مدعی هستیم که پیچیده ترین محصولات صنعتی جهان را می توانیم در کشور مشابه سازی کنیم و به خط تولید برسانیم، گفت: ایران می تواند محصولات صنعتی جهان را در رشته های مختلف مشابه سازی، تولید و به بازار عرضه کند.

برادران تصریح کرد: یکی از تاکیدات این نمایشگاه توجه به موضوع عمق تولید در کنار رشد تولید است، باید بتوانیم کیفی سازی تولید را از حیث کاهش وابستگی به مواد اولیه خارجی به حداقل برسانیم و بتوانیم پروژه های بزرگ را اجرایی کنیم.

وی با اشاره به عملکرد ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در استان مرکزی و عمل این ستاد به وظایف در چارچوب قانون، افزود: باید تمامی دستگاه ها به مصوبات این ستاد احترام بگذارند و آنرا اجرا کنند. با همت دستگاه قضایی، اگر مصوباتی که برای گره گشایی واحدهای صنعتی به تصویب رسیده است، اجرایی نشود و خلاف قانون ستاد عمل شود، مدیر خاطی مشمول ترک فعل می شود.

معاون وزیر صمت با تاکید بر اینکه بسیاری از گره هایی که در روال عادی باز نشده، در ستادهای تسهیل استان ها باز شده است، گفت: موضوع هزینه ای که سازمان تامین اجتماعی از واردات ماشین آلات یا در زمان تاسیس کارخانجات مطالبه می کرد در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید بررسی شد و روز گذشته در شورای عالی کار، موضوع مطرح و قول مساعد داده شد که این مطالبه وجه تعیین تکلیف شود و ظرف روزهای آینده اخبار خوبی در این حوزه منتشر خواهد شد، این هزینه به سود تولید داخل و سرمایه گذاری ماشین آلات جدید در کشور، حذف می شود.

وی اضافه کرد: وزارت صمت در همه حوزه ها موضوع حمایت از تولید را با جدیت دنبال می کند و در بحث محدودیت برای واردات بی رویه و اولویت بخشی به مواد اولیه محصولات و با همکاری دستگاه های ذیربط از جمله بانک مرکزی و گمرک، اقدامات ویژه ای دنبال خواهد شد و تمامی کالاهای وارد شده در حوزه مواد اولیه جامعه صنعتی، ظرف دو هفته آینده مشمول ترخیص می شوند و روند تولید در ماه های آتی نیز با قدرت دنبال خواهد شد.

به گزارش ایسنا، استاندار مرکزی نیز بیان کرد: در بیست و سومین سالروز تاسیس نمایشگاه بین المللی استان مرکزی، شاهد برگزاری شانزدهمین نمایشگاه صنعت هستیم که بی تردید با حضور ۱۶۰ شرکت فعال و برجسته از سراسر کشور یکی از بهترین نمایشگاه های صنعت، در طول دوران گذشته محسوب می شود.

فرزاد مخلص الائمه با اشاره به حضور شرکت هایی از استان های تهران، البرز، خراسان، آذربایجان و … در این دوره از نمایشگاه، گفت: یک رویداد خاص و شاید بزرگترین گردهمایی اقتصادی و صنعتی غرب کشور را در اراک شاهد هستیم و خوشبختانه توان اقتصادی و تولیدی کشور به جایی رسیده است که مایه افتخار است و نمونه هایی از محصولات جدید شرکت های موفق نیز ارائه شده است که امیدواریم منشاء خوبی برای شتاب بخشی به فعالیت های صنعتی و تولیدی استان مرکزی باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا