اخبار

تهران، صدرنشین دریافت تسهیلات صندوق کارآفرینی امید

بسپار/ ایران پلیمر بر اساس گزارش‌ها، در سال گذشته بیش از ۵۸۷ هزار و ۸۰۰ فقره تسهیلات از سوی صندوق کارآفرینی امید پرداخت شده و استان تهران صدرنشین دریافت تسهیلات صندوق بوده است.

به گزارش ایسنا، صندوق کارآفرینی امید به عنوان بزرگترین نهاد حامی کسب و کارهای خرد و کوچک، روستایی و خانگی، نقش بسزایی در توسعه اشتغال و کارآفرینی، توانمندسازی اقتصادی، رفع بیکاری و ایجاد اشتغال پایدار ایفا کرده است.

رویکرد صندوق کارآفرینی امید، حمایت مالی از طرح‌های اشتغالزا و پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به کسب و کارهای خرد و کوچک بازار محور است که در کاهش بیکاری و افزایش تولید ناخالص داخلی موثر است.

این صندوق در راستای رسالت خود برای حمایت از توسعه اشتغال، بخش اعظمی از منابع خود را در حمایت از صاحبان طرح‌های اشتغالزا و کسب و کارهای بازار محور اختصاص داده و به سمت مشاغل پایدار هدایت کرده است.

بر اساس گزارش مرکز برنامه‌ریزی و اطلاعات راهبردی وزارت کار، در سال گذشته ۵۸۷ هزار و ۸۶۵ فقره تسهیلات مصوب صندوق کارآفرینی امید به مبلغ ۵۲ هزار و ۷۳ میلیارد ریال پرداخت شده که نسبت به سال ۱۳۹۹ رشد قابل توجهی داشته است.

 

تهران با ثبت ۵۱۷ هزار و ۷۷۹ فقره تسهیلات، بیشترین میزان تسهیلات پرداختی صندوق کارآفرینی امید را به خود اختصاص داده و پس از آن خوزستان در جایگاه بعد قرار دارد. کمترین میزان تسهیلات صندوق کارآفرینی امید نیز متعلق به استان البرز بوده است.

مطابق گزارش‌ها، تاکنون بیش از ۹۵ درصد تسهیلات صندوق کارآفرینی امید به طرح‌های اشتغالزا پرداخت شده است. عمده طرح‌های صندوق جزو طرح های خرد و کوچک هستند که به سرعت جذب بازار اشتغال می‌شوند.

پیشتر مدیر عامل صندوق کارآفرینی امید به ایسنا گفته بود تسهیلاتی که صندوق در سال‌ جاری برای اشتغال پایدار اختصاص داده بیش از ۵۴۰۰ میلیارد تومان بوده که تاکنون ۵۱۰۰ میلیارد تومان به این منظور پرداخت شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا