اخبار

توتال فرانسه و آرامکو در عربستان پتروشیمی می‌سازند/ قراردادی 11 میلیارد دلاری

بسپار/ایران پلیمر شرکت های آرامکو و توتال برای اجرای یک طرح پتروشیمی به ارزش 11 میلیارد دلار قرارداد همکاری امضا کردند.

به نقل از خبرگزاری رویترز، شرکت دولتی نفت سعودی آرامکو عربستان و توتال‌انرژی فرانسه برای ساخت یک مجتمع پتروشیمی در در امتداد سواحل شرقی عربستان قراردادی به ارزش 11 میلیارد دلار امضا کردند.

سعودی آرامکو و توتال انرژی در این بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که قراردادهای مهندسی، تدارکات و ساخت (EPC) برای اجرای طرح ساخت یک مجتمع 11 میلیارد دلاری به نام «امیرال» با هدف توسعه صنعت پتروشیمی عربستان در مقیاس جهانی قرارداد همکاری امضا کردند.

در بیانیه مشترک آرامکو و توتال‌انرژی آمده است که این طرح پتروشیمی شامل سرمایه‌گذاری حدود 11 میلیارد دلار است که 4 میلیارد دلار آن را آرامکو تأمین می‌کند و سهم شرکت عربستانی و فرانسوی به ترتیب 62.5 درصد و 37.5 درصد خواهد بود.

تصمیم برای سرمایه‌گذاری مشروط به شرایط تصویب سرمایه‌گذاری طرح است، بر اساس برنامه‌ریزی‌ها قرار است اجرای این طرح در سه ماه نخست 2023 آغاز شود و آغاز فعالیت تجاری آن هم برای سال 2027 هدف‌گذاری شده است.

مجتمع آمیرال که با مجتمع پالایش و پتروشیمی توتال عربستان (ساتروپ) در جبیل واقع در امتداد سواحل شرقی عربستان یکپارچه است، متعلق به آرامکو و توتال انرژی خواهد بود.

پیش‌بینی می‌شود این طرح پتروشیمی با احتساب امکانات مجاور، برای 7 هزار نفر از ساکنان محلی اشتغال ایجاد کند.

تآسیسات مجتمع پتروشیمی ساتوروپ گازهای خارج از پالایشگاه، نفتا، اتان و بنزین طبیعی عرضه شده ازسوی آرامکو را به مواد شیمیایی با ارزش تبدیل می‌کند.

این مجتمع سرانجام خوراک دیگر پتروشیمی‌ها و کارخانه‌های شیمیایی ویژه در منطقه صنعتی جبیل را فراهم می‌کند که برآورد می‌شود که طبق برآورد به ۴ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری اضافه نیاز دارد.

نیپنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا