اخبار

توسط تولیدی صنعتی کرانگین انجام می شود: بومی‌سازی تولید پلاستیک‌های پیشرفته و محصولات پدافند غیرعامل

بسپار/ ایران پلیمر پلاستیک‌های پیشرفته و محصولات پدافند غیر عامل محصولاتی استراتژیک در زنجیره صنعت هر کشور هستند و بومی‌سازی این محصولات در کشور دارای مزایای بسیاری است.
کمک به توسعه و بومی سازی دانش فنی و ساخت پلاستیک های پیشرفته و محصولات پدافند غیر عامل یکی از اقدامات مهمی است که می تواند صنایع را بی نیاز از واردات این محصولات کند. شرکت تحقیقاتی و تولیدی و صنعتی کرانگین از دانش بنیان هایی است که در این زمینه فعال بوده و تا کنون بیش از 40 نوع محصول تولید و به بازار عرضه کرده است. علی احمدی مدیر عامل این شرکت فناور با بیان اینکه این شرکت در زمینه ایجاد دانش فنی و ساخت محصولات شیمیایی و پلیمری در چهار گروه فعال است اظهار کرد: پلیمرهای بهینه شده برای مصارف مختلف، رنگهای ضد خوردگی و پوشش های صنعتی، مواد پلیمری و شیمیایی مورد مصرف در صنعت ساختمان و سایر صنایع  و محصولات تاخیر انداز شعله این چهار گروه هستند. 

احمدی همچنین بیان کرد: پوشش های محافظت کننده در برابر حریق یکی از محصولات این شرکت است که به واسطه هدایت پایین و مقاومت مناسب قابلیت حفظ سازه در برابر حریق ایجاد می کند، این پوشش ها بواسطه مقاومت مناسب در برابـر شرایط جوی و همچنیـن تنـوع محصولات قابلیت استفاده به عنوان پوشش لوله‌ها، مخازن، دکل های حفاری، استراکچرهای فلزی، بتنی و چوبی را دارا است. این پوشش ها در دو خانواده متورم شونده و عایق  تولید می شوند. خانواده پوشـش‌های عایـق بر پایه مواد معـدنی مقاوم در بـرابر شعـله و باینـدرهای پلیمری ساخته شـده‌اند و دارای مقاومت عالی در برابر گـذردهی حرارتی است.
وی همچنین ابراز کرد: محصولات تاخیرانداز شعله نیز مواد متوقف کننده آتش با فوم ها و پنل های پوشش دار شده مقاوم در مقابل آتش هستند. همچنین این محصولات پوشش های متورم شونده مقاوم در برابر آتش جهت مخازن سوخت و سازه های فلزی و پوشش های مقاوم در برابر حریق بر پایه مواد معدنی را نیز شامل می شوند. امید است در آینده با گسترش استفاده از این محصولات دیگر شاهد حوادث تلخی مانند حادثه ساختمان پلاسکو در کشور عزیزمان نباشیم.

 

منبع:  مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا