اخبار

توسعه صنعتی بسته‌بندی‌های قابل بازیافت و تجزیه‌پذیر با نانومواد

بسپار/ایران پلیمرامکور (MCOR) یکی از شرکت‌های بین‌المللی در ارائه راه حل‌های بسته بندی، به تازگی توافق‌نامه مشترکی با شرکت انفینیت نانوتکنولوژی (NFINITE NANOTECHNOLOGY) امضا کرده است. قرار است دو شرکت روی پروژه تحقیقاتی در حوزه استفاده از نانوذرات شرکت انفینیت برای تقویت بسته‌بندی‌های قابل بازیافت و تجزیه‌پذیر با هم کار کنند.

در مرحله اثبات مفهوم پروژه، فناوری پوشش انفینیت نانوتکنولوژی برای مواد بسته‌بندی قابل بازیافت و تجزیه‌پذیر موجود امکور استفاده خواهد شد. هدف این است که یک مانع اکسیژن برای بهبود عملکرد بسته‌بندی‌های قابل بازیافت و تجزیه‌پذیر ارائه شود. پس از تأیید اعتبار، مرحله بعدی توسعه به دنبال اطمینان از بهینه سازی محصولات در فرآیندهای تولید خواهد بود.

این پروژه یک نقطه عطف مهم در همکاری بین امکور و انفینیت نانوتکنولوژی است که از سال ۲۰۲۲ هنگامی که انفینیت نانوتکنولوژی به‌عنوان مجری یکی از طرح‌های آمکور انتخاب شد، آغاز شد. علاوه بر دریافت ۲۵۰،۰۰۰ دلار بودجه بذر، انفینیت نانوتکنولوژی این فرصت را دارد که با تیم تحقیق و توسعه امکور همکاری کند تا برنامه های جدیدی ایجاد کند که می‌تواند تلاش هر دو شرکت را در مسیر توسعه بیشتر قرار دهد.

فرانک لهمان از مدیران شرکت امکور می‌گوید: «این توافق‌نامه برای انجام پروژه تحقیقاتی مشترک یک گام مهم است و تعهد مبتنی بر راه حل آمکور را به پایداری و نوآوری نشان می‌دهد. مرحله اولیه این فناوری جدید هیجان‌انگیز، یکی دیگر از راه‌های ما برای پیشبرد اهداف پایداری مشترک است.»

آمکور با شرکت‌های پیشرو در سراسر جهان برای محافظت از محصولات همکاری می‌کند. این شرکت روی ساخت بسته‌بندی‌هایی که به طور فزاینده سبک‌تر، قابل بازیافت و قابل استفاده مجدد است، متمرکز شده است.

انفینیت نانوتکنولوژی یک شرکت مواد پیشرفته در واترلو کانادا است، که هدف آن ایجاد دنیای پایدارتر از طریق پیشرفت بسته بندی های تجزیه‌پذیر و قابل بازیافت است. فناوری نانوذرات این شرکت بر اساس بیش از ۱۰ سال علم و تجربه در توسعه فیلم‌های نازک است. انفینیت نانوتکنولوژی در حال توسعه پلت فرم نانوذرات خود است که با هزینه کم، فیلم های با کیفیت بالا تولید می‌کند. مأموریت انفینیت نانوتکنولوژی این است که با ارائه لایه‌های موانع با کارایی بالا برای بسته‌بندی‌های پایدار، صنعت بسته‌بندی را در پیشبرد یک مسیر پایدار پیش رو فراهم کند و هدف جهان را برای از بین بردن آلودگی بسته‌بندی‌های پلاستیکی تسریع کند.

پایگاه خبری فناوری نانو ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا