اخبار

توليد اولين سامانه چاپگر سه‌بعدي توسط شركت HP

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار می نویسد، سرانجام، شركت HP نخستين چاپگر سه‌بعدي خود را براي استفاده در كاربردهاي صنعتي روانه بازار نمود. شركت HP از اين محصول تحت عنوان نخستين سامانه چاپگر سه‌بعدي در مقياس تجاري ياد كرده است. محصول HP Jet Fusion قطعات را 10 برابر سريعتر و با نصف قيمت چاپگرهاي موجود توليد خواهد نمود.

دو دستگاه چاپگر به زودي روانه بازار خواهند شد كه قادر به توليد نمونه‌هاي اوليه (prototype) و قطعات بزرگتر نظير گيره‌هاي كوچك خواهد بود. اين دو دستگاه به ترتيب برابر 130000 و 150000 دلار قيمت‌گذاري شده‌اند. به گزارش Fortune، مدل 4200 كه قادر به توليد قطعات سه‌بعدي در مقياس توده مي‌باشد، با توجه به نوع پيكربندي بالاي 200000 قيمت گذاري شده است.

رئيس شركت HP اذعان داشت، هدف اين شركت توسعه فناوري چاپگرهاي سه‌بعدي بمنظور جايگزين ساختن قالب‌گيري تزريقي در نظر گرفته شده است. اگرچه چاپگرهاي كنوني براي توليد انبوه در مقياس توليد قالب‌گيري تزريقي طراحي نشده‌اند، اما شركت در تلاش است تا با توسعه اين فناوري به جايگاه دست يابند.

در فناوري چاپگرهاي سه‌بعدي اين شركت از نايلون و ساير مواد پلاستيكي متداول استفاده مي‌شود. انتظار مي‌رود در آينده نزديك از پلي‌اتيلن نيز به عنوان يك ماده اوليه استفاده گردد. توسعه اين سامانه با درخواست شركت‌هايي نظير: Nike مبني بر توليد كفش‌هاي ورزشي توليد شده با شكل دلخواه، BMW مبني بر توليد قطعات داخلي خودرو و شركت J&J مبني بر توليد محصولات پزشكي ارزان‌تر و كاراتر همراه بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا