اخبار

تولیدکنندگان ماشین آلات فرآیند لاستیک و پلاستیک در ایتالیا، روند رشد مثبت سال 2017 را در سال 2018 نیز تجربه کردند/ پیش بینی رشد منفی در سال 2019

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ ایران پلیمر Amaplast که اتحادیه سازندگان ماشین آلات ایتالیا است، عضوی از CONFINDUSTRIA بوده و بیش از 170 عضو از تولیدکنندگان ماشین الات فرایند لاستیک و پلاستیک، تجهیزات و قالب ها دارد. این اتحادیه با کمک مرکز آمار ایتالیا، اطلاعات تجاری سال 2018 را منتشر کرده است. پس از ثبت رکوردی جدید در سال 2017، نتایج سال 2018 برای این دسته از تولیدکنندگان همواره روندی مثبت را نشان می دهد.

اگرچه تولید نسبت به سال های گذشته همواره روندی رو به رشد را شاهد بوده است، با این وجود صادرات نسبت به گذشته کاهشی بوده است. این در حالی است صادرات همیشه به عنوان نقطه ی قوت در تولیدات شناخته می‌شده است. بر خلاف صادرات، تولید و بازار محلی همواره جایگاه رشدی خود را حفظ کرده اند.

به گفته ی رئیس Amaplast : ” پیش بینی ها حاکی از آن است که سال 2018 سال گذار (Transition year)  بوده است. احتمالا سال 2019 پس از 8 سال رشد، سالی با رشد منفی خواهد بود. دلیل این موضوع ابراز نگرانی شرکت ها در رابطه با سیاست های جدید دولتی در رابطه با منابع مالی عنوان شده است.”

Amapalst علاوه بر اطلاعات بازار داخلی، جزئیات صادرات را نیز مشخص کرده است. با توجه به جدول، کشورهای اروپایی همواره به عنوان مقصد اصلی ماشین الات لاستیک و پلاستیک ایتالیا شناخته می شوند. اگرچه کشورهای عضو اتحادیه ی اروپا نسبت به سایر کشورها رشد کمتری را در خرید ماشین آلات ایتالیایی نشان می دهند.

در آمریکا نیز کشورهای NAFTA به خصوص مکزیک در خرید ماشین الات خوب عمل کرده اند. این در حالی است که آمریکای جنوبی به دلیل بازار کم رونق برزیل و آرژانتین خوب عمل نکرده است. آفریقا هم در مجموع عملکرد مثبتی را نشان داده است.

فروش به بازارهای آسیایی نیز خیلی پر رونق نبوده است. این در حالی است که صادرات به خاور میانه به دلیل رکود اقتصادی در ایران و عربستان با کاهشی چشمگیر مواجه شده است. این دو کشور بازار اصلی ماشین آلات ایتالیایی در خاور میانه محسوب شده و شرایط اقتصادی آن ها بر روند صادرات به منطقه تاثیر بسزایی خواهد گذاشت.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا