اخبار

تولید انواع آمیزه های پلیمری از برنامه های اصلی پتروشیمی جم است

بسپار به نقل از ایلنا می نویسد، مدیرعامل پتروشیمی جم گفت: برنامه ریزی اصلی شرکت در دوره فعلی حرکت به سمت توسعه و اصلاحات اساسی است که با برخورداری از استراتژی توسعه در صنایع پیشرفته و تولید گریدهای متنوع تر تلاش خواهیم کرد با افزایش تولید واحدهای مختلف در جهت افزایش درآمدزایی شرکت گام برداریم.

مهندس حسین میرافضلی در جمع مدیران شرکت در خصوص دستیابی این شرکت به رکورد تولید سال 1394 اظهار کرد: پتروشیمی جم توانست در اواخر سال94 به 95درصد ظرفیت اسمی پایدار در تولید الفین برسد، این در حالی بود که تولید گذشته واحد الفین شرکت بین 70 تا 75 درصد ظرفیت اسمی بوده است.
مدیرعامل پتروشیمی جم افزود:رسیدن به ظرفیت اسمی واحد های بزرگی چون الفین یکی از مهمترین و حساسترین مراحل عملیات واحد می باشد. زیرا واحد الفین شرکت پتروشیمی جم بعنوان یکی از بزرگترین واحد های الفین فعلی جهان در گذشته و بهترین شرایط با 25 درصد زیر ظرفیت اسمی تولید داشته که به یاری ایزد متعال و همت بالای پرسنل و تیم مدیریتی این هدف بزرگ محقق گردید.
مهندس میرافضلی با اشاره به چگونگی افزایش تولید واحد الفین تصریح کرد:در ابتدای ورود به پتروشیمی جم در آبان 94 تصمیم گرفتیم ظرفیت کوره های مایع را با هدف رسیدن به ظرفیت اسمی افزایش دهیم و کیفیت خوراک دریافتی از شرکت پتروشیمی نوری که یکی از مشکلات اساسی در افزایش ظرفیت کوره های مایع و افزایش تولید بنزین پیرولیز مشکلات عملیاتی ناشی از آن بود که ما با هدف کاهش این مشکل ابتدا با دریافت خوراک بوتان از پتروشیمی پارس سعی در کاهش مشکلات عملیاتی واحد داشتیم و نظر به اینکه تامین بوتان از پتروشیمی پارس دچار مشکل گردید ، با تلاش کارکنان پتروشیمی جم با تغییرعوامل موثر بر تولید بنزین و تنظیم سایر عوامل عملیاتی واحد الفین ، همچنین ایجاد مسیر جدید انتقال بنزین مازاد بخش گرم در بهمن ماه ، با دریافت حداکثر خوراک برش سبک از پتروشیمی نوری بعنوان در دسترس ترین خوراک موجود ، ظرفیت واحد الفین را در کوره چهارم مایع شرکت را افزایش دادیم.
مدیرعامل پتروشیمی جم با اشاره به دستاوردهای افزایش تولید واحد الفین اظهار کرد: دستیابی به این رکورد تولید بسیار برای شرکت مفید و سودمند خواهد بود چرا که با بدست آوردن این دستاورد ، درآمد و سود شرکت افزایش خواهد یافت و در کنار آن ظرفیت تولید PP(پلی پروپیلن) و BD(لاستیک مصنوعی) از دیگر محصولات شرکت نیز افزایش می یابد. همچنین ما با این اقدام مصرف انرژی را بهینه کرده ایم که موجب کاهش هزینه های تولید شرکت می شود.
وی در مورد اقدامات زیست محیطی در مجتمع جم نیز گفت:در طول سال گذشته توانستیم 21درصد مصرف انرژی را کاهش دهیم و 22درصد هم تولید گاز دی اکسید کربن ((co2 در مجتمع کاهش پیدا کرده است که در راستای انجام سیاست صنعت سبز و اقدامات زیست محیطی منطقه پارس جنوبی انجام شده است.
مهندس میرافضلی در پایان در خصوص برنامه های آتی پتروشیمی جم خاطرنشان کرد: برنامه ریزی اصلی شرکت در دوره فعلی حرکت به سمت توسعه و اصلاحات اساسی است که با برخورداری از استراتژی توسعه در صنایع پیشرفته و تولید گریدهای متنوع تر تلاش خواهیم کرد با افزایش تولید واحدهای مختلف در جهت افزایش درآمدزایی شرکت گام برداریم. مطالعات در مورد اتان RECOVERY و صنایع پایین‌دستی، سرعت بخشیدن به پیشرفت پروژه‌های ABS,RUBBER و تولید انواع کامپاندها در طی چند سال آینده از اهداف مهم شرکت در آینده می‌باشد و تلاش خواهیم کرد با حرکت به سمت کاهش خام فروشی ؛ اتلین را به محصولات با ارزشی تبدیل کنیم تا همچنان جایگاه خود را در اقتصاد ایران و تامین بازار پلیمر جهان ارتقاء دهیم.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا