اخبار

تولید رنگ های روغنی آلکیدی بدون بو برای نخستین بار در ایران

خبرنگار بسپار می نویسد،  برای نخستین بار، شرکت میرکافام، موفق به تولید حلال آلیفاتیک زلال و بدون بو شده است. علی فرزانه مدیرعامل واحد تولیدی میرکافام در گفت و گو با بسپار بیشتر در این خصوص توضیح داد.

درجه سمیت  این رنگ ها  0.5 ppm و فاقد سولفور است. رزین فوق بدلیل عدم وجود سولفور، در حلال، به حداقل زرد گرایی رسیده و با زمان خشک شدن سطحی 2-3 ساعت رکورد زمان خشک شدن در بین رنگ های استاندارد داخلی را شکسته است. در این حالت با تسریع در زمان خشک شدن، عامل چرک پذیری کاهش یافته و همترازی و یکنواختی فیلم، کاملا” مشهود خواهد بود.

این رنگ آروما ندارد (همانطور که می دانید مزاحم محیط زیست، لایه ازن و تنفس انسان ها است). همچنین حلال آلیفاتیک است و به دلیل عدم وجود آروما فاقد هرگونه بو و اثرات منفی است. از لحاظ اکولوژی و سم شناسی هم بسیار مناسب است.


از دیگر ویژگی های این رنگ دانسیته : 0.735 Kg/lit، دامنه تقطیر : 150-210، نقطه آنیلین: 75، فلش : 40-48 می باشد.

حال با دستیابی به چنین فناوری نوین مبادرت به تولید رزین آلکید لانگ اویل خاص با طول روغن 66 کرده ایم که از لحاظ براقیت و جذب روغن و دیسپرس پیگمنت های پوششی و غیر پوششی قابل توجه و خارج از توقع است.

در علم شیمی نمونه خارجی و ایرانی فقط برای آب پایه ها هستند. بجز این رنگ هیچ رزین حلال پایه ای که دوستدار محیط زیست باشد نداریم. بنابراین نمی توانم نمونه ای مشابه این رنگ را معرفی کنم.  

این رنگ جزو رنگ ها آلکیدی دسته بندی می­ شود . نکته قابل توجه اینکه با همین رزین و ساخت رنگ روغنی براق با یک فرمول رزین آلکیدی، براقیت فیلم، 5 واحد افزایش و به میزان 96 درجه رسیده است که جزء رنگ های   High Glass  طبقه بندی می شود.

اکنون بحث آزمایشگاهی آن مطرح است و در مرحله بعدی قصد داریم آن را ثبت اختراع و دانش بنیان کنیم. فکر می­کنم در طی ماه آتی تولید انبوه آن صورت گیرد.

اساسا این رنگ برای اماکن عمومی یا بیمارستان ها مناسب است. در محیط های سربسته ای همچون بانک ها، مترو و… که نمیتوان آنها را تخلیه کرد هم، کاربرد وسیعی خواهد داشت.

قیمت تمام شده رنگ نهایی با توجه به گران بودن حلال مصرفی حدود 10% افزایش بها خواهد داشت.

محصول فوق برای اولین بار به بازار مصرف معرفی می شود و ایران، اولین تولید کننده  نسل جدید رنگ های دکوراتیو بدون بو خواهد بود.

ما این اتفاق را برای کشور به فال نیک می گیریم.


اطلاعات بیشتر و تکمیلی این خبر را درمقاله ای در شماره بعدی پوشرنگ (از گروه مجلات بسپار)  خواهید خواند. 


[EasyDNNnewsLink|171]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا