اخبار

تولید موفق ژئوتکستایل های بهبود یافته با گرافن

گروه ترجمه و تولید محتوار در بسپار می نویسد، اولین آزمایش استفاده از منسوجات زمینی رسانا در استرالیا انجام گرفت. این رسانایی که توسط گرافن بهبود داده شده است، به عنوان یک عملیات موفق آمیز مطرح می‌شود.

ساخت این محصول توسط شرکت Imagine IM که اولین شرکتی است که در استرالیا تولید صنعتی گرافن را راه اندازی نموده است با همکاری بزرگترین سازنده منسوجات زمینی این کشور یعنی Geofabrics Australasia صورت گرفته است. در واقع گرافن مصرفی رسانایی حرارتی و گرمایی، آبگریزی و استحکام این منسوجات را افزایش داده و آن را در برابر عبور گازها غیر تراوا می‌نماید. لایه های حاوی گرافن می‌تواند استحکامی در حد استیل را در آن ها ایجاد نماید. به علاوه گرافن تا حدی خاصیت خود ترمیمی به وجود آورده و رسانایی الکتریکی در حد مس را در این محصولات ایجاد خواهد کرد. این منسوجات ساخته شده در حقیقت لایه های نانوکامپوزیتی خواهند بود که خواص ضد گرفتگی (anti clogging) ویژه، بهبود خواص در شرایط نشت و رسانایی قابل توجهی را دارا خواهند بود. این منسوجات در کاربردهای معدن، مکان های دفن زباله، تصفیه خانه‌های فاضلاب، مخازن پردازش تجهیزات صنعتی، سدها و دیگر پروژه های مهار نیز می‌توانند مورد استفاده قرار گیرند.

طبق گفته ی دست اندر کاران این تولید، هدف از این کار تولید پوشش های پایه گرافنی بوده که رسانایی را افزایش دهد بدون اینکه بخواهد بر استحکام و یا سایر ویژگی های محصول پایه اثرگذار باشد.

این محصول تولیدی اولین فعالیت تجاری شرکت Imagine IM محسوب شده که دستاورد بزرگی برای آن محسوب می‌شود. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا