اخبار

تولید پلاستیک‌های تقویت شده با الیاف شیشه ضد الکتریسیته‌ی ساکن

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار می نویسد، شرکت OCSiAl که تولیدکننده‌ای پیشرو در زمینه‌ی تولید نانولوله‌های تک لایه محسوب می‌شود، به تازگی پروژه‌ی جدیدی را در زمینه‌ی پلاستیک‌های الیاف شیشه به انجام رسانده است. افزودن نانولوله‌های تولید این شرکت این امکان را فراهم می‌آورد که خواص ضد بار الکتریسیته‌ی ساکن (آنتی استاتیک) در پلاستیک‌های الیاف شیشه ایجاد شود. این پلاستیک‌ها در تولید تانک‌های نگهداری و حمل و نقل پسماندهای نفتی، تجهیزات تمیز کاری و پمپ پسماندهای نفتی استفاده می شود. 

این پروژه چهارمین پروژه‌ی موفق در استفاده از نانولوله‌ها در صنعت الیاف شیشه محسوب می‌شود. استفاده از این مواد انقلابی را ایجاد کرده چراکه سابقا نظیر آن موجود نبوده است.

شرکت Euro Accent Saba که تولیدکننده‌ی سامانه‌های آمایش پسماند در Tatarstan است، با موفقیت کامل از نانولوله‌های تک دیواره‌ی OCSiAl در تولید تانک‌های نگهداری و حمل و نقل پسماندهای نفتی استفاده کرده است.

این محصو.ل جدید به شرکت Kazan نیز کمک کرده است تا به ارتقای محصولات خود با استفاده از این نانولوله‌ها بپردازد. از جمله ویژگی‌های این محصولات جدید می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

–         می توان از درصد بالایی از نانوله‌های تک لایه در مواد استفاده نمود (بیش از 75 درصد)

–         درصد بسیار کمی از کربن بی ریخت (amorphous) را داراست

–         نسبت به نمونه‌های مشابه تا 50 درصد قیمت کمتری دارد

[EasyDNNnewsLink|62]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا