اخبار

تولید پلی پروپیلن جدید مخصوص منسوجات بی بافت در کاربردهای بهداشتی

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ ایران پلیمر شرکت SABIC پلی پروپیلن جدید و نوآورانه ای را تولید کرده که دارای خواص بهبود یافته ای برای استفاده در منسوجات بی بافت است. الیاف مصرفی در ساخت منسوجات بی بافت از روش دمش مذاب (melt blown) تولید می شود. این محصول جدید که SABIC® PP 514M12 نام دارد، محدوده ی گسترده ای از خواص را برای کاربردهای بهداشتی و سایر بخش های بازار داراست. این گونه ی جدید تولیدی یکی از گونه های با جریان مذاب زیاد بوده که فرایند تولید آن از ۲ سال پیش آغاز شد. انتظار می رفت این محصول به صورت تجاری تا پایان سال ۲۰۱۸ وارد بازار شود.

گونه ی جدید تولیدی با نام  SABIC® PP 514M12 فاقد فتالات بوده و هیچ گونه رایحه و بویی ندارد. این گونه ی جدید فرایندپذیری بسیاری خوبی داشته و یکپارچگی تولید را باعث می شود. منسوجات بی بافت تهیه شده از این گونه خواص سدگری بسیار خوب، جذب عالی و تنفس پذیری مناسبی داشته و سبک وزن هستند. جریان مذاب نهایی بیشتر از ۱۰۰۰ گرم در ۱۰ دقیقه بوده که این مساله به تولید منسوجات نازک تر با خواص مشابه کمک می کند.

علاوه بر کاربرد منسوجات بی بافت، با توجه به ویژگی های این گرید پلی پروپیلن، می توان از آن به عنوان رزین حامل (Carrier resin) در مستربچ های رنگی استفاده کرد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا