اخبار

تولید پوشش ضدویروس جدید با قابلیت از بین بردن کووید 19

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر محققین دانشگاه واترلو و آزمایشگاه نوآوری SiO2 با همکاری یکدیگر، پوششی را تولید کردند که قابلیت کشتن ویروس کووید 19 در صورت تماس با هر سطحی را دارد. پوشش ضد ویروس روی تمامی وسایل محافظت شخصی و سطوحی که امکان تماس بالا برروی آنها وجود دارند اعمال شدند و به میزان بالایی ریسک انتقال ویروس را کاهش دادند.
تولید پوشش سطح برای از بین بردن کووید 19
فرایندی که برای تهیه این پوشش مورد استفاده قرار می‌گیرد چند مرحله است و شامل روش‌های پیشرفته برای بادوام کردن مواد پوشش ضد ویروس می‌باشد. سطوح طی یک فرایند بسیار دقیق و با مدل سازی مهندسی با پوشش ضد ویروس پوشش داده می‌شوند و فرمولاسیون بهینه شده برای تهیه این پوشش با تحقیقات به دست آمده است.
سوشانتا میترا، پروفسور مهندسی مکانیک و مکاترونیک و محقق اصلی این تیم یک روش جدید برای اندازه‌گیری کمی نیروی چسبندگی بین ویروس اعمال شده و سطح پوشش داده شده را در این تحقیق استفاده کرده است. میترا با استفاده از قطرات آب برای شبیه سازی مد اولیه انتقال کووید 19 بین انسان‌ها، قطرات سالیوا یا مایعات بدنی دیگر استفاده کرده است. تحقیقات بعدی در رابطه با تعیین توانایی پوشش برای غیرفعال کردن سارس کو 2 که باعث بیماری کووید 19 در بین جمعیت شده است، می‌باشد.
میترا می‌گوید: ویروس کووید 19 می‌تواند روی سطوح تا 24 ساعت و بیشتر زنده باقی بماند. به منظور محافظت از کارمندان حوزه سلامت و مردم عادی، مهم است که اثر ویروس به سرعت خنثی شود و با استفاده از این پوشش می‌توان قدم مهمی در دستیابی به این هدف برداشت.
کاهش نرخ آلودگی برای تهیه یک محیط امن‌تر
بروس جانستون می‌گوید: تاریخ تولید و تحویل امن، محصولات مقاوم و سازگار با محیط زیست به ما کمک کرده است تا به این جایگاه برسیم. ما بسیار خوشحالیم که با پروفسور میترا و WIN برای رساندن این پوشش سطح به بازار برای خنثی کردن سریع اثر این ویروس و جلوگیری از پخش کردن آن همکاری کرده‌ایم. کاهش نرخ آلودگی، جان انسان‌های زیادی را نجات خواهد داد و محیط های عمومی و خصوصی را برای افراد امن‌تر خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا