اخبار

پتروشیمی هگمتانه PVC گرید پزشکی تولید می کند

بسپار/ایران پلیمر  در سال جهش تولید برنامه ریزی برای بهره برداری از 12 طرح پتروشیمی انجام گرفته که پیش بینی می‌شود با حمایت و پیگیری شرکت ملی صنایع پتروشیمی و بهره‌برداری پتروشیمی «هگمتانه»، یکی از کمیاب‌ترین محصولات پتروشیمیایی جهان در ایران تولید شود.

در شرایط فعلی با بهره برداری از مجتمع های پتروشیمی آبادان، غدیر، بندرامام و اروند، ظرفیت تولید محصول پی.وی.سی (پلی‌وینیل کلراید) صنعت پتروشیمی به حدود 745 هزار تن در سال می‌رسد.

از افتتاح جدیدترین طرح تولید پی.وی.سی کشور یعنی پتروشیمی اروند حدود 9 سال می گذرد و با بهره برداری از این مجتمع پتروشیمی در کنار افزایش ظرفیت تولید پی.وی.سی، سبد تولید این محصول پتروشیمیایی کشور با گریدهای جدید سوسپانسیون و امولسیون پی.وی.سی متنوع تر شد.

با گذشت حدود یک دهه از افتتاح و بهره برداری آخرین طرح پی.وی.سی ایران، شمارش معکوس برای راه اندازی و بهره برداری تجاری پتروشیمی هگمتانه با ظرفیت تولید 48  هزار تن محصول پی.وی.سی آغاز شده و این طرح با حمایت ها و پیگیری های شرکت ملی صنایع پتروشیمی، پیش بینی می شود نیمه دوم امسال در مدار بهره برداری قرار بگیرد.

با راه اندازی این طرح پتروشیمیایی، پیش بینی می شود یکی از کمیاب ترین محصولات پتروشیمی در همدان تولید شود و برای نخستین بار امکان تولید پودر و گرانول پی.وی.سی با گرید پزشکی فراهم شود که عملا ایران به جمع صادرکنندگان این محصول کمیاب پتروشیمی جهان می‌پیوندد.

پودر و گرانول پی.وی.سی با گرید پزشکی یکی از بی نظیرترین محصولات پتروشیمی جهان است و فقط چند کشور محدود فناوری تولید این محصول راهبردی پتروشیمیایی را در اختیار دارند و عملا ایران از واردات یک محصول ارزشمند و کاربردی در صنایع بهداشتی و پزشکی بی نیاز می شود.

نیپنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا