اخبار

تولید یک ماده جدید برای تولید داروهای نوین و پلاستیک های پایدار

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ ایران پلیمر می نویسد، گروهی از مهندسین شیمی در دانشگاه Texas در Austin روشی جدید و مقرون به صرفه برای ساخت یک ماده ی شیمیایی زیست تخریب پذیر به نام تری استیک اسید لاکتون (TAL) یافته اند. 

این ماده که نوعی پلی کتید می باشد، می تواند برای ساخت داروهای نوین و پلاستیک های پایدار در مقیاس های صنعتی مورد استفاده قرار گیرد. این مساله در جریان همایشی در آکادمی ملی علوم ایالت متحده مطرح شد. 
پلی کتیدها دسته ی مهمی از مولکول های استخراج شده از طبیعت بوده که می توان از آن ها موادی بسیار حائز اهمیت همچون مکمل های مواد غذایی، بسپارهای خاص، رنگ دانه ها و مواد دارویی را ساخت. در حال حاضر، بیش از 20 نوع داروی خاص و مهم در بازار از جمله داروهای ضد میکروبی، داروهای تقویت کننده ی سامانه ی ایمنی و استاتین ها از پلی کتیدها ساخته می شوند. 
برای ساخت پلی کتیدها دانشمندان نوعی مخمر را مهندسی نمودند. با دستکاری ژنتیکی این مخمر، تولید لیپلیتیکا برای افزایش تولید TAL که نوعی پلی کتید می باشد افزایش یافت. با این روش تولید این ماده به مراتب بیشتر از قبل خواهد بود. دانشمندان برای رسیدن به این هدف، متابولیسم مخمر مربوطه را به مقدار چشم گیری افزایش داده اند. بنابراین، با استفاده از این روش محققان موفق شده اند که پلی کتیدها را در مقیاسی انبوه جهت تولید برخی از محصولات خاص، تولید نمایند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا