اخبار

تولید یک نوع پوشش پلیمری بدون مواد مضر برای کنترل قارچ ­ها

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ ایران پلیمر محققان در دانشگاه ناتینگ­هام به راهکار جدیدی برای مقابله با قارچ­ها دست­ پیدا کرده­ اند. در این روش از چسبیدن قارچ­ها به سطح با استفاده از یک پوشش پلیمری از جنس متاکریلات، ممانعت به عمل می­ آید. با استفاده از چنین پوششی دیگر نیازی به استفاده از مواد شیمیایی و زیستی مضر ضد قارچ نیست.

در این پژوهش، محققان یک راهکار پیشنهادی برای کنترل قارچ پیشنهاد داده ­اند که در آن اثری از کشندگی مواد ضد قارچ وجود ندارد. هدف از انجام این تحقیق کاهش میزان استفاده از مواد ضد قارچ مضری است که استفاده از آن­ها از نظر قانونی نیز منع شده است. به همین دلیل استفاده از فناوری­های ضد قارچی که در آن­ها از این مواد مضر استفاده نشده باشد، از لحاظ صنعتی مورد توجه قرار می­گیرد.

پروفسور سیمون آوری از دانشکده ­ی علوم زندگی در دانشگاه ناتینگ­هام، بیان می­کند: یکی از اصلی­ترین نیازهای صنعتی، کنترل قارچ­ها و مشکلات اقتصادی ناشی از آن­ها است. با این وجود، میزان راهکارهایی که در آن­ها از مواد مضر ضدقارچ استفاده می­شود، به دلیل ممانعت­های قانونی، رو به کاهش است.

فناوری ضد چسبندگی که ما در حال توسعه­ ی آن هستیم، پاسخی برای این نیاز است. ما قادریم توانایی پلیمرهای مختلف را در مقابل قارچ­ها نشان دهیم که این موضوع آثار اقتصادی زیادی دارد.

این گروه تحقیقاتی پلیمرهایی را معرفی کردند که در مقابل چسبندگی انواع قارچ از خود مقاومت نشان می­دهد. آن­ها تعداد زیادی از انواع پلیمرهای متاکریلاتی را که مانع از چسبیدن قارچ­ها می­شوند را بررسی کرده ­اند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا