اخبار

تولید یک پوشش با قابلیت تصفیه ی هوای داخل خودرو

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ ایران پلیمر AIMPLAS واقع در اسپانیا با همکاری 5 گروه دیگر در پروژه ای با نام AMBICOAT موفق به ساخت پوششی شدند که قادر است هوای محیط داخلی خودرو را تصفیه کند.

هدف از تولید این پوشش استفاده از آن در مبلمان، کف، رنگ های تزئینی، چند سازه ها و سرامیک ها بر پایه ی آمیزه های آلی فلزی متخلخل بوده که امکان تخریب نوری فرمالدهیدها را فراهم می کند.

این پروژه توسط وزارت خانه ی علوم و نوآوری (Ministry of science and innovation) و دانشگاه ها تامین سرمایه شده است. گروه هایی که در ساخت این محصول نوآورانه با AIMPLAS همکاری می کنند شامل دانشگاه والنسیا، OMAR Coating، PECTRO، ITC و KERABEN است.

در دانشگاه والنسیا، مرکز علوم مولکولی و مواد متخلخل برای کاربردهای پیشرفته به سنتز آمیزه های آلی فلزی این ترکیب می پردازند. این مرکز برای تولید این ماده در حال احداث شرکتی جداگانه است.

AIMPLAS به روش پخش در رزین مایع (Scattering method in Liquid resin)  پرداخته و در عین حال شرکت های OMAR Coating و PECTRO به طراحی فرمول بندی های مختلف در بخش های مختلف خودرویی می پردازند. در این بین، ITC پوشش را اعمال کرده و KERABEN عملکرد آن را در شرایط واقعی مورد سنجش قرار می دهد. ITC قادر است میزان تخریب نوری فرمالدهید را نیز در پوشش های مختلف بررسی کند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا