اخباراخبار ویژه

تولید PEBA از لاستیک های دست دوم توسط Evonik

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ ایران پلیمر بسیاری از مواد خام سزاوار استفاده‌ی دوباره هستند. به ویژه با توجه به حفظ منابع و اقتصاد چرخشی، استفاده‌ی دوباره از مواد خام اهمیت ویژه ای دارد. Evonik راهکاری در همین راستا ارائه می دهد: این شرکت الاستومرهای PA-12 را از لاستیک های قدیمی تولید می کند. محصول VESTAMID® eCO E40 محصولات قابل مقایسه، متمایز است، برای کاربردهای مختلفی می توان از آن استفاده کرد و پایدارتر است.

 

VESTAMID® eCO E40 چه تفاوتی با محصولات قبلی شرکت دارد؟

 

از نقطه نظر فنی، هر دو محصول یکسان هستند. با این حال، در تولید الاستومر پلی آمید 12 (PEBA) VESTAMID® eCO، نیمی از منابع فسیلی با مواد اولیه لاستیک‌های کهنه جایگزین می‌شوند. این محصول یک ماده زباله را به یک ماده با ارزش تبدیل می کند که در همان سطح بالا عمل می کند.

 

VESTAMID® eCO چگونه تولید می شود؟

چرخه مواد در طی تولید بسته می شود. نفت تفکافت (pyrolysis) مصنوعی از لاستیک های استفاده شده تولید می شود، بنابراین در طول مسیرهای تولید جایگزین مواد خام فسیلی می شود. نام eCO مخفف هدف Evonik برای جلوگیری از گازهای گلخانه ای دی اکسید کربن با استفاده از مواد خام تجدید پذیر یا چرخشی از طریق رویکرد تعادل جرم است. در روش موازنه جرم، نسبت مخلوط مواد خام فسیلی و تجدیدپذیر یا چرخشی به صورت ریاضی در کل زنجیره ارزش در طول تولید تعیین می شود و به محصولات تخصیص می یابد. علاوه بر این، تنها از انرژی های تجدیدپذیر در تولید استفاده می شود. این امر ردپای دی اکسید کربن را در مجموع 42 درصد کاهش می دهد.

 

این الاستومر در چه مواردی قابل استفاده است؟

VESTAMID® eCO را می توان برای طیف گسترده ای از محصولات استفاده کرد، از محصولات ورزشی گرفته تا خطوط فشار در کامیون ها یا لوازم جانبی پزشکی گرفته تا عناصر با فناوری پیشرفته چاپ سه بعدی. این محصول با کارایی بالا با مقاومت ضربه ای عالی در دمای پایین، مقاومت شیمیایی عالی، مقاومت، کشش بالا و رفتار بازیابی خوبی دارد.

Evonik اخیراً اعلام کرده است که تا سال 2030 سه میلیارد یورو در راه حل های پایدار سرمایه گذاری خواهد کرد. این تغییر راه را برای فرآیندها و مدل های تجاری جدید هموار می کند و این امکان را به Evonik می دهد تا سهم مهمی در اقتصاد دایره ای کامل پلاستیک داشته باشد.

بازار پلاستیک های چرخشی سریعتر از بازار محصولات جدید در حال رشد است. این شرکت قصد دارد با توسعه محصولات جدید این رشد را تسریع کند. مثلاً گلی آمید 12 یکی از گزینه های شرکت است.

Evonik یک “برنامه جهانی پلاستیک چرخشی” را در سطح گروه راه اندازی کرده است تا از تبدیل اقتصاد سنتی پلاستیک خطی به یک اقتصاد چرخشی کاملاً پایدار حمایت کند. مرکز جدید راه حل های چرخشی پلاستیکی از موقعیت منحصر به فرد Evonik در مرکز زنجیره های ارزش مختلف استفاده می کند تا سهامداران کلیدی از دولت ها، دانشگاه ها، صنعت، مصرف کنندگان و گروه های زیست محیطی را گرد هم آورد. تنها از این طریق می‌توان راه‌حل‌های کل‌نگر را برای مدل‌های کسب‌وکار پایدار جدید پیدا کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا