اخباراخبار ویژه

تک تازی نمایشگاه رنگ و رزین و بلاتکلیفی مشارکت کنندگان/ شعار جهش تولید به نام تولید، به کام دیگران

بسپار/ ایران پلیمر برگزار کننده نمایشگاه رنگ و رزین روز یکشنبه دوم آذرماه با آغاز دو هفته تعطیلی فراگیر در کشور، طی تماس تلفنی با غرفه گذاران از احتمال تعویق برگزاری نمایشگاه خبر داد. خبری که هنوز به طور رسمی از سوی شرکت بانیان امید تایید نشده است. دست کم در کانال تلگرامی این نمایشگاه که تنها مرجع اطلاع رسانی آن به شمار می رود حرفی از تعویق برگزاری نمایشگاه نیست. بدیهی است اعلام این خبر می تواند به کند شدن یا توقف روند تسویه حساب های مالی غرفه گذاران با مجری نمایشگاه منتهی شود که مطلوب برگزار کننده نیست. البته که شرکت بانیان امید مثل هر بنگاه اقتصادی دیگری در کشور فعالیت های لازم حرفه ای خود را انجام داده  (هر چند عوامل مختلفی در سالهای اخیر باعث ریزش در مشارکت کنندگان این نمایشگاه از جمله کاهش فضای نمایشگاه از 10 سالن به 3 سالن در سال جاری شده است) و حالا با صدور اطلاعیه شماره 2 ستاد ملی مقابله یا بیماری کرونا در برزخ گرفتار شده است. اطلاعیه ای که برگزاری هر گونه نمایشگاهی را تا اطلاع بعدی ممنوع اعلام کرده است. مجریان نمایشگاه هزینه هایی انجام داده اند و دریافتی هایی هم داشته اند. نکته اینجاست که غرفه گذاران هم مقصر نیستند، ارقام پرداخت شده از سوی مشارکنندگان (تجربه نمایشگاه های پیش از این نمایشگاه نشان می دهد) که عودت داده نخواهد شد. اما خوب است که در این شرایط همه منصف باشند و دست کم مجری نمایشگاه به دریافتی های تا امروز خود قناعت کند و دریافت وجوه باقیمانده را به قطعیت در تاریخ برگزاری نمایشگاه واگذارد.

امروز مشارکت کنندگان نمی دانند که اصولا نمایشگاه برگزار خواهد شد یا خیر؟ پاسخ خبرنگار بسپار از رابطین نمایشگاه هم قطعیتی نداشت و بر احتمال در تعویق برگزاری آن هم دو هفته مانده به 19 (تا 22) آذرماه که زمان اعلامی قبلی برای برگزاری این نمایشگاه است، تاکید شد.

جالب است که عصر روز گذشته این اطلاعیه در کانال تلگرامی نمایشگاه رنگ و رزین منتشر شد:

“اطلاعیه
اعطای عضویت رایگان باشگاه مشتریان نمایشگاه رنگ، رزین، پوششهای صنعتی مواد کامپوزیت و صنعت آبکاری به مشارکت‌کنندگان نمایشگاه در سال ۱۳۹۹
مزایای عضویت در باشگاه مشتریان:
– اولویت جانمایی
– اولویت بازدید مقامات
– اولویت بازدید هیأت‌های تجاری
– تخفیف‌های ویژه نمایشگاهی
– معرفی شرکت‌های عضو باشگاه در وبسایت رسمی”

ظاهرا آنگونه که همکاران بانیان امید گفته اند موارد بالا، امتیازی برای ادوار آتی نمایشگاه به مشارکت کنندگان این دوره است. یعنی نمایشگاه به جای شفاف سازی در خصوص چگونگی برگزاری این دوره تلاش می کند که فضای برگزاری را به دلایلی نامعلوم زنده نگه دارد.

متاسفیم که در طول این سالها مدیران شرکت بانیان امید با بی توجهی موکد به خواست های غرفه گذاران و با اتکا به انحصاری که در برگزاری این نمایشگاه داشته اند، اخیرا حتی خود را در جایگاه پاسخ گویی ندیده و نمی بینند. از دیگر سو صنعت رنگ و رزین مظلوم تر از همیشه مجبور است به هر خواسته ای که از سوی این نمایشگاه مطرح می شود به دلیل عدم آلترناتیو گردن بگذارد. تنها ببینید رقم دریافتی این نمایشگاه را در مقایسه با نمایشگاه های گرید A.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا