اخبار

رزم حسینی خبر داد: ثبت سفارش ارز متقاضی از این هفته به مدیریت وزارت صمت

بسپار/ایران پلیمر وزیر صمت در بازدید از معاونت بازرگانی داخلی و بخش تنظیم بازار از ثبت نام ارز متقاضی از این هفته خبر داد.

وزیر صمت گفت: به دلیل کمبود منابع ارزی تعدادی از افراد در صف ثبت سفارش و تعدادی در صف تخصیص ارز از سوی بانک مرکزی هستند که این اعداد قابل ملاحظه است برهمین اساس در ستاد هماهنگی اقتصادی دولت مصوب شد مدیریت ثبت سفارش در وزارت صمت انجام شود که این موضوع انجام شد و ما کالا‌های ضروری را در اولویت ثبت سفارش قرار دادیم.

علیرضا رزم حسینی ادامه داد: از این هفته افرادی که نیاز به ارز ندارند و ارز در خارج از کشور دارند مجاز هستند تا کالا وارد کنند و علاوه براین صادرکنندگانی که از سال ۹۸ تعهد ارزی داشتند می‌توانند از محل تعهد صادراتی مجوز واردات کالا‌های اولویت دار دریافت کنند این موضوع باعث می‌شود صادرات افزایش یابد و نیاز واحد‌های صنعتی به مواد اولیه تامین شود.

وی افزود: در هفته‌های گذشته با تشکل‌های بخش خصوصی هم اندیشی داشتیم و تا ماه‌های پایانی سال شاهد رشد صادرات و افزایش کالا‌های وارداتی خواهیم داشت.

وزیر صمت ادامه داد:سامانه‌های معاملاتی یکی از مسیر‌های کاهش حضور فیزیکی افراد است، زیرا بروکراسی اداری مخل توسعه کشور است و ما در وزارت صمت تلاش کردیم این بروکراسی‌ها را حذف کنیم تا مسیر‌های تولید و تجارت را اسانتر کنیم.

وی افزود: اگر بخش خصوصی اشکالاتی در سامانه توسعه تجارت الکترونیکی می‌بینند حتما به وزارت صمت اطلاع دهد.

او درباره کالا‌هایی که در گمرک باقی مانده است گفت: کالا‌های وراداتی ۲ گروه هستند گروه اول ارز ۴۲۰۰ تومانی دریافت می‌کنند که این کالا‌ها در گمرک باقی می‌ماند و تا ارز ۴۲۰۰ تومانی را از بانک مرکزی دریافت کنند و بعد از گمرک ترخیص می‌شوند و گروه دوم نیزمتقاضیانی هستند که ارز نیمایی دریافت می‌کنند و منتظر دریافت ارز از سوی بانک مرکزی برای ترخیص کالا هستند.

رزم حسینی افزود: براساس سیاست جدید، متقاضی که اعلام کند نیاز به ارز نیمایی ندارد اجازه ترخیص داده می‌شود و افرادی که نیاز به ارز دارند باید در سامانه نیمایی ارز خریداری کنند تا ترخیص کالا صورت گیرد.

 

خبرگزاری صدا و سیما

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا