اخبار

جاذب‌های UV بدون رنگ مخصوص بسته بندی‌های PET

 گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار می نویسد، شرکت Miliken به محصول جدیدی به نام  ClearShield دست یافته که این محصول یک جاذب UV بدون رنگ مخصوص بطری‌های PET می‌باشد.

 این جاذب‌ها از محتویات بطری که به نور UV حساس هستند محافظت کرده و از تخریب آن‌ها جلوگیری می‌نماید. این در حالی است که شفافیت بطری‌های بسته بندی به خوبی حفظ خواهد شد.

با استفاده از محافظ نور UV به صورت مستقیم در بسته بندی، ClearShield به تولیدکنندگان محصول کمک خواهد کرد تا فرمول بندی محصولات خود را ساده تر نموده، هزینه‌ها را کاهش دهند و در عین حال محصولاتی دوستدار محیط زیست تولید نمایند. علاوه بر این، استفاده از بسته بندی PET بدون رنگ و شفاف، فرآیند بازیافت پس از استفاده را ساده تر خواهد نمود. 
صاحبان صنعت در تلاشند تا برای پاسخ گویی موثر به مشتریان خود، رنگ دهنده‌های مصنوعی و افزودنی‌های نگه دارنده را از محصولات خود حذف کرده و موادی طبیعی تر چه در نوشیدنی‌ها و چه در غذاهای جامد، ویتامین‌ها و سایر محصولات تحت بسته بندی استفاده نمایند. اما این مساله چالش جدیدی را پیش روی آن‌ها قرار داده چراکه نور UV می تواند موجب تخریب محصولات طبیعی بسته بندی شده گردد. این مساله موجب می‌شود رنگ محصول بسته بندی شده تحت تاثیرات منفی قرار گرفته  وشکل، ظاهر، عطر، طعم و بوی مواد غذایی دستخوش تغییر واقع شود. 
گونه‌ی ClearShield راه حلی موثر برای محافظت از نوشیدنی‌ها و مواد غذایی حساس به UV خواهد بود. این افزودنی تا 95 درصد از تاثیرات نور UV تا طول موج‌های 390 نانومتر جلوگیری نموده و در ترکیب درصدهای اندک نیز موثر خواهد بود. این مساله امکان استفاده از رنگ دهنده‌های طبیعی را در محصول تحت بسته بندی افزایش خواهد داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا