اخبار

جامعه قالب سازان در مسیر جدید: تعامل با انجمن مکانیک

بسپار به گزارش روابط عمومی جامعه قالبسازان ایران می نویسد،   روز چهارشنبه 20 مرداد 95 جلسه هم اندیشی جامعه قالبسازان ایران و انجمن مهندسان مکانیک ایران برگزار شد.

در این جلسه که در دفتر انجمن مهندسان مکانیک ایران برگزار شد، آقایان کرباسی زاده و حسنی از جامعه قالبسازان و آقایان حائری و جزنی از انجمن مکانیک ضمن بیان تاریخچه و گزارش فعالیت سالهای اخیر تشکلهای خویش، به بررسی چگونگی گسترش همکاریهای دو جانبه پرداختند.

مدیرعامل جامعه قالبسازان ضمن اشاره به نزدیکی فعالیتهای دو تشکل خواستار گسترش همکاری با انجمن مکانیک در فعالیتهای مشترک از جمله دوره های آموزشی ، همایشها و سمینارها ، نشریه و… شد.

دکتر حائری رئیس هیات مدیره انجمن مهندسان مکانیک ایران ضمن ابراز خرسندی از این جلسه پیشنهاد نمود تا جامعه قالبسازان در همایش سالانه بین المللی مهندسان مکانیک مشارکت فعال نموده و از برگزاری دوره های مشترک و تبادل اطلاعات نشریه استقبال نمود.

وی با اشاره به برگزاری ماهانه سمینارهای تخصصی در انجمن مکانیک  پیشنهاد نمود سمینار شهریور ماه با موضوع مرتبط با قالبسازی و توسط یکی از اساتید جامعه در محل انجمن برگزار شود.

ارتباط با دانشکده مکانیک ، استفاده از امکانات دو تشکل، برگزاری جلسات مشترک،برقراری بیمه تکمیلی مشترک و … دیگر مباحث مورد اتفاق طرفین بود.

در پایان طرفین برای امضا تفاهمنامه همکاری به توافق رسیدند.

 

حضور نمایندگان جامعه قالبسازان ایران در نشست شورای سردبیری شرکتهای دانش بنیان

 به گزارش روابط عمومی جامعه قالبسازان ایران مدیرعامل و مدیرآموزش جامعه قالبسازان ایران به دعوت سردبیر شورای ارزیابی شرکت های دانش بنیان درنشست روزسه شنبه 12 مرداد 95 این شورا که  در سالن جلسات نهاد ریاست جمهوری برگزار گردید حضور یافتند.

در این نشست که به بررسی فهرست و فناوری های حوزه صنایع تکمیلی پتروشیمی اختصاص داشت آقای کرباسی زاده ضمن ارائه توانمندی جامعه قالبسازان ایران با اشاره به گروه بندی قالبها، در خصوص اهمیت دانش در این صنعت و بسترهای مناسب موجود برای دانش بنیان شدن قالبسازان سخن گفت.

وی با اشاره به همکاری های موثر شرکتهای دانش بنیان با برخی از قالبسازان عضو جامعه به گسترش این ارتباطات تاکید داشته و آمادگی جامعه را برای ایجاد ارتباط بین شرکتهای دانش بنیان و اعضا اعلام نمود.

در ادامه آقای مطبوع سردبیر شورا و برخی از اعضا شورا با بیان معیارهای دانش بنیان بودن شرکتها از جمله داشتن مزیت رقابتی ناشی از دانش-پیچیدگی تولید محصول به نحوی که قابل کپی برداری نباشد-تحقیق و توسعه مستمرو امتیازات تخصیص داده شده به شرکتهای دانش بنیان از جمله معافیت مالیاتی، حمایتهای صادراتی، جذب سربازان نخبه، واگذاری اراضی در شهرکهای صنعتی و … سوالاتی از نمایندگان جامعه قالبسازان مطرح نمودند.

در بخش یگری از جلسه آقای صالحی ضمن معرفی فعالیتهای مرکزهمکاریهای فنآوری و نوآوری ریاست جمهوری از آمادگی مرکز برای ورود تکنولوژی ساخت و کمک جهت صادرات به قالبسازان خبر داده و خواستار ارسال مکتوب خواسته های جامعه قالبسازان به این مرکز شد .

در پایان مقرر شد جلسات دوره ای هم اندیشی شورا با جامعه قالبسازان برگزار شود و موارد ذیل به تصویب شورا رسید:

1- جامعه قالبسازان ایران شرایط ارزیابی شرکتهای دانش بنیان و مزایای آنرا که در سایت http://daneshbonyan.isti.ir به تفصیل آمده است به اطلاع قالبسازان مطرح عضو برساند.

2-همکاری دو جانبه در زمینه تدوین معیارها و شاخصهای ارزیابی شرکتهای دانش بنیان قالب ساز.

3-همکاری در زمینه ایجاد ارتباط شرکتهای دانش بنیان با شرکتهای قالبساز در جهت توسعه صنعت قالبسازی.

4-مشخص نمودن سرفصلها و شاخه هایی از قالبسازی که در مقوله دانش بنیان جای می گیرند.

 

 

 

               

 

  

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا