اخبار

جذب سرمایه ۷ میلیون پوندی برای توسعه محصولات نانویی

بسپار/ایران پلیمر یک شرکت نانویی بریتانیایی، برای توسعه محصولات خود اقدام به جذب سرمایه‌ای به ارزش ۷ میلیون پوند، از طریق فروش سهام، کرده است.

شرکت دایرکتاپلاس (Directa Plus) یکی از شرکت‌های پیشرو در حوزه‌ی تولید محصولات گرافنی است. این شرکت به تازگی اعلام کرده که قرار است ۷ میلیون پوند سرمایه از طریق عرضه سهام جمع‌آوری کند. پیتر میدلتون از مدیران این شرکت گفت: «ما مشتاقانه منتظر شروع مرحله بعدی رشد هستیم.»

براساس اطلاعات منتشر شده، این بودجه ۷ میلیون پوندی قرار است برای سرعت بخشیدن به توسعه محصولات مبتنی بر گرافن این شرکت هزینه شود.

سر پیتر میدلتون، افزود: «شرکت دایرکتاپلاس به سمت هدف خود یعنی تجاری‌سازی محصولات و فرآیندهای گرافنی با کیفیت بالا پیش می‌رود. جمع آوری کمک مالی به شرکت دایرکتاپلاس این امکان را می‌دهد که با تأمین منابع مالی برای سرمایه‌گذاری در مواردی که هیئت‌مدیره آن را فرصت‌های هیجان‌انگیز می‌داند، این پیشرفت را تسریع کند.»

در بیانیه‌ای، این شرکت اعلام کرد که از میزان حمایت انجام شده از افزایش سهام خرسند است، اگرچه، این شرکت خاطرنشان کرد که در حال حاضر نمی‌توان اطمینان داشت که این روند چقدر موفقیت‌آمیز خواهد بود.

دایرکتاپلاس تولید‌کننده و تأمین‌کننده پیشرو محصولات مبتنی بر نانوپلاکت‌های گرافن است که نانومواد مختلفی برای استفاده در بازارهای مصرفی و صنعتی ارائه می‌کند.

دایرکتا پلاس پیش از این از گرافن برای استفاده در منسوجات استفاده کرده است. یکی از حوزه‌هایی که دایرکتا پلاس در آن وارد شده، تولید ماسک‌های آنتی‌باکتریال با کمک گرافن است. این شرکت نشان داده است که گرافن می‌تواند در بهبود خواص منسوجات تاثیر گذاشته و حتی اثرات ضدویروسی به آن اعطا کند. هنگامی‌که ویروس با منسوجات حاوی گرافن تماس پیدا می‌کند، فیلتر شده و مقدار آن به ‌میزان قابل ‌توجهی کاهش پیدا می‌کند. به گفته شرکت دایرکتا پلاس، ماسک حاوی گرافن، مزایای زیادی برای مصرف‌کننده داشته است؛ البته کاربرد این ماسک تنها برای مقابله با کرونا نیست بلکه برای انواع مختلف عوامل بیماری‌زا قابل‌ استفاده است. این نوع ماسک‌ها دارای سطح فیلتراسیون بالایی بوده و عملکرد تنفسی را بهبود می‌دهند که با این کار، تنفس راحت‌تر و ساده‌تر انجام می‌شود. در این میان، شرکت دایرکتاپلاس می‌داند که مردم علاوه‌بر ویروس کرونا دغدغه‌های دیگری نیز دارند و تلاش می‌کند که این دغدغه‌ها را نیز رفع کند. برای مثال، ماسک‌های گرافنی این شرکت قابل شستشو هستند که این به معنای امکان استفاده مجدد از ماسک است؛ بنابراین، این ماسک‌ها نسبت به ماسک‌های یک‌بار مصرف، زیست‌سازگارتر هستند.

لازم به ذکر است از گرافن این شرکت برای تولید محصولاتی نظیر آسفالت و جوهر نیز استفاده شده است

 

پایگاه خبری فناوری نانو ایران 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا