اخباراخبار ویژه

جریمه میلیاردی یک شرکت تولیدکننده صنایع پلاستیکی در ابهر

بسپار / ایران پلیمر مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان، از جریمه ۱۶ میلیارد ریالی یک شرکت تولیدکننده صنایع پلاستیکی در ابهر خبر داد.

رضا مظفری اظهار کرد: بر اساس گزارش واصله، اعزام و بررسی کارشناسان سازمان صمت، مشخص شد که یک شرکت تولیدکننده صنایع پلاستیکی در ابهر اقدام به خرید مواد اولیه محصولات پتروشیمی پلی‌پروپیلن از بورس کالا کرده است.

وی افزود: طبق دستورالعمل‌های سازمان حمایت‌ از حقوق مصرف‌کننده و تنظیم بازار محصولات پتروشیمی، مواد اولیه خریداری شده باید صرفاً در واحد تولیدی مصرف شود ولی با توجه به پیگیری‌های انجام‌ شده و مستندات و مدارک موجود، شرکت مذکور مواد اولیه را در چرخه تولید استفاده نکرده که این مهم تخلف محسوب می‌شود.

این مسئول، فعل اتفاق‌ افتاده را خرید و واگذاری کالا خارج از ضوابط توزیع و عرضه نکردن در شبکه عنوان کرد و گفت: بر اساس ماده ۱۷ قانون تعزیرات حکومتی، این شرکت به پرداخت جریمه ۱۶ میلیارد ریالی محکوم شد و با پیگیری‌های انجام‌ شده، این جریمه وصول و پرونده مختومه شد.

بر اساس ماده ۱۷ قانون تعزیرات حکومتی در مواردی که کالا بر خلاف ضوابط و مقررات توزیع و یا قیمت به صورت عمده در اختیار اشخاص غیر واجد شرایط، برای فروش قرار گیرد، علاوه‌ بر مجازات فروشنده، اشخاص حقیقی یا حقوقی خریدار کالا نیز به پرداخت جریمه معادل یک تا سه برابر درآمد من‌غیر حق محکوم می‌شوند.

 

ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا