اخبار

جزییات برنامه حمایتی برای ایجاد استارت‌آپ‌های نانویی/ آغاز جذب ایده در برنامه حمایتی

بسپار / ایران پلیمر دبیر برنامه نانو استارت‌آپ از برگزاری چهارمین دوره نمایشگاه برنامه نانو استارت‌آپ در زمستان (بهمن یا اسفند ماه) سال جاری خبر داد.

محمد اصغری، دبیر برنامه نانو استارت‌آپ با بیان اینکه برنامه نانو استارت‌آپ یک برنامه حمایتی است، گفت: طی این برنامه که از سوی ستاد توسعه فناوری نانو برگزار می‌شود، به صاحبان ایده در تبدیل ایده تا محصول اولیه کمک می‌شود.وی با بیان اینکه این حمایت‌ها در جهت ساخت نمونه اولیه از محصول است، اظهار کرد: این حمایت‌ها شامل کمک‌های مادی و معنوی است تا این محصول توسعه یابد.

اصغری یادآور شد: پس از ساخت نمونه اولیه از محصول، از سوی ستاد نانو نمایشگاهی از این محصولات در محل صندوق نوآوری و شکوفایی با حضور مشتریان و صندوق‌های پژوهش و فناوری برگزار خواهد شد.

مدیر اجرای برنامه نانو استارت‌آپ برگزاری این نمایشگاه را در راستای جذب سرمایه و مشتری عنوان کرد و یادآور شد: دوره سوم این برنامه در سال گذشته برگزار و نمایشگاه آن در اسفند ماه برگزار شد و دوره چهارم این برنامه نیز به مراحل نهایی خود رسیده است.

به گفته وی، چهارمین دوره نمایشگاه برنامه نانو استارت‌آپ در زمستان (بهمن یا اسفند ماه) برگزار می‌شود.

اصغری طول دوره برنامه نانو استارت‌آپ را یک تا دو سال ذکر کرد و گفت: پنجمین دوره این برنامه نیز آغاز شده است. برگزیدگان مسابقه ملی نانو فناوری وارد پنجمین دوره برنامه نانو استارت‌آپ می‌شوند.

وی خاطر نشان کرد: برگزیدگان مسابقه نانو فناوری ایده‌های خود را در این برنامه ارائه می‌دهند و با حمایت‌های ستاد نانو اقدام به تولید محصول می‌کنند.

مدیر برگزاری این برنامه، ارائه حمایت‌های مشاوره‌ای، حمایت مالی، ارائه خدمات آزمایشگاهی را از جمله حمایت‌های ارائه شده به هر تیم دانست و اظهار کرد: بسته به نوع طرح، از ۱۰ میلیون تومان تا ۱۰۰ میلیون تومان است. سقف حمایت مالی ۶۰ میلیون تومان است ولی به برخی از ایده‌ها تا ۱۰۰ میلیون تومان به صورت نقدی اعطا خواهد شد.

به گفته وی به طور کلی با توجه به ارائه خدمات مشاوره‌ای بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان به هر ایده اعطا می‌شود و در نهایت از این ایده‌ها، شرکت‌های استارت‌آپی ایجاد خواهد شد.

پکیج‌های حمایتی برنامه نانواستارت‌آپ به تیم‌ها به این شرح است:

پکیج شماره ۱- ارزیابی طرح و تیم
طرح‌های تیم‌ها در مرحله تعریف ایده و پروپوزال، بر اساس معیارهای داوری مورد ارزیابی قرار می‌گیرند. ارزیابی توسط کمیته علمی-ارزیابی نانواستارت‌آپ اجرا می‌شود. از آنجایی که طرح تیم، محور اصلی کلیه فعالیت‌ها و تلاش‌های وی در برنامه و آینده تجاری‌اش است، ارزیابی دقیق طرح در روز اول، بسیار اهمیت دارد. در این پکیج، با ارائه دلایل منطقی به تیم، طرح‌ها از منظر فنی و کسب‌وکاری، در کلیه مراحل توسعه ایده تا صنعتی‌سازی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.
این حمایت شامل همه تیم‌هایی می‌شود که به عنوان ورودی مسابقه ملی فناوری نانو وارد برنامه شده‌اند.

پکیج شماره ۲- راهبری تیم‌ها
متناسب با میزان پیشرفت تیم، جلسات راهبری حضوری/آنلاین (هفتگی یا ماهیانه) با حضور مدیر اجرایی، مدیر فنی، مدیر کسب‌وکاری و مدیر بنیاد آموزش فناوری نانو برگزار می‌شود و پیشرفت‌های اخیر تیم به همراه نیازهای آن در ادامه مسیر بررسی می‌شود.

پکیج شماره ۳- آموزش تیم‌ها
تیم‌ها در مسیر توسعه طرح خود نیاز به آموزش‌های حضوری و غیرحضوری متعددی دارند.

پکیج شماره ۴- مشاوره و منتورینگ
در این برنامه، گروهی از مشاورین شامل مدیرعاملان شرکت‌های مطرح نانویی، اساتید بنام، متخصصان علم حقوق و … به صورت مقطعی تیم‌ها را در مسیر خود راهنمایی می‌کنند.

پکیج شماره ۵- تسهیلات مادی
اعطای هزینه مواد اولیه موردنیاز در حوزه‌های استفاده از تجهیزات ساخت و تولید و انجام آنالیزهای آزمایشگاهی موردنیاز، طراحی صنعتی و ساخت نمونه اولیه، طراحی بروشور یا سایر اقلام تبلیغاتی محصول، بازدید از مراکز صنعتی مرتبط، استقرار در آزمایشگاه و ثبت اختراع، پتنت یا گواهی نانومقیاس.

پکیج شماره ۶- تسهیل ارتباط با صنایع

ارسال نامه رسمی و معرفی فناور، ارتباط تلفنی با مسئولین، برگزاری جلسات حضوری و غیرحضوری با مسئولین و بازدید از صنعت مربوطه در کنار فناور.

 

ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا