اخبار

جزئیات تجارت ۵۵ میلیارد دلاری ایران با ۱۵ کشور همسایه

بسپار/ایران پلیمر حجم مبادلات تجاری کشورمان در ۱۱ ماهه سال جاری با کشورهای همسایه با ۲.۵ درصد افزایش به رقم ۵۵ میلیارد و ۲۷۵ میلیون دلار رسید.
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، از مجموع مبادلات تجاری ایران با کشورهای همسایه 25 میلیارد و 844 میلیون دلار آن به صادرات و 29 میلیارد و 431 میلیون دلار به واردات اختصاص داشته است.

صادرات ایران به کشورهای همسایه در 11 ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزن 3 درصد و از حیث ارزش 9 درصد کاهش و واردات از کشورهای همسایه در این مدت از حیث وزن و ارزش به ترتیب 11 و 15 درصد افزایش نشان می دهد.

در 11 ماهه سال جاری ارزش صادرات ایران به 8 کشور همسایه با کاهش و با 7 کشور دیگر همسایه با افزایش روبرو بوده است.

در این مدت ارزش صادرات ایران به کشور های عراق، ترکیه، جمهوری آذربایجان، ترکمنستان، ارمنستان، کویت، قطر و عربستان سعودی با کاهش و با کشورهای همسایه امارات متحده عربی، پاکستان، افغانستان، عمان، فدراسیون روسیه، قزاقستان و بحرین با افزایش روبرو بوده است.

در 11 ماهه سال جاری در بین کشورهای همسایه واردات کالا به لحاظ ارزش از کشورهای بحرین، قزاقستان، پاکستان و کویت کاهش داشته است، در این مدت بیشترین میزان درصد افزایش واردات به لحاظ ارزشی از بین کشورهای همسایه به ارمنستان، عراق، ترکمنستان، قطر و فدراسیون روسیه اختصاص داشت.

میزان وزنی واردات از کشورهای همسایه در 11 ماهه سال جاری 21 میلیون و 432 هزار تن و میزان وزنی صادرات به کشورهای همسایه 67 میلیون و 108 هزار تن بوده است.

تسنیم 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا