اخبار

جزئیات عرضه اولیه سهام پتروشیمی تندگویان در فرابورس

بسپار/ ایران پلیمر مدیر عامل پتروشیمی شهید تندگویان، جزئیات عرضه سهام این شرکت در فرابورس را اعلام کرد.

قاسم شهری امروز (چهارشنبه) در نشست معارفه عرضه سهام شرکت پتروشیمی شهید تندگویان که به صورت آنلاین برگزار شد، با تاکید بر اینکه این شرکت به صورت انحصاری پت تولید می‌کند، اظهار کرد: محصولات این شرکت به طور کامل پاسخگوی نیاز داخلی بوده و تا حدودی هم صادرات دارد.

وی با بیان این که سودآوری شرکت شهید تندگویان نسبت به سال‌های قبل بهتر شده است، ادامه داد: میزان سودآوری شرکت در سال ۹۷ معادل ۱۱۲۰ میلیارد تومان بوده که این میزان در ۱۱ ماه امسال به ۱۵۰۰ میلیارد تومان رسیده است و پیش بینی می‌شود این رقم تا پایان سال جاری به ۱۷۰۰ میلیارد تومان برسد.

مدیر عامل پتروشیمی شهید تندگویان در مورد معافیت مالیاتی پتروشیمی تندگویان توضیح داد: قرار است تبدیل معافیت مالیاتی از ۱۰ سال به ۲۰ سال برای همه شرکت‌های مناطق آزاد تجاری صورت گیرد و در حال حاضر این موضوع در حال بررسی است.

وی در ادامه به این سوال که چند درصد سهام شرکت پتروشیمی تندگویان قرار است در فرابورس عرضه شود؟ گفت: عرضه اولیه ۹.۵ درصدی از سهام پتروشیمی تندگویان در شنبه هفته جاری (۱۷ اسفند) صورت می‌گیرد و در مراحل بعدی اگر شرایط مناسب باشد عرضه‌های بعدی صورت خواهد گرفت.

شهری ادامه داد: به طور کلی ۸ درصد از این سهام به صورت عام و یک و نیم درصد به صندوق ها و شرکت‌های سرمایه گذاری واگذار خواهد شد. همچنین قیمت سهام پایه امروز بعد از ظهر در آگهی عرضه شرکت منتشر می‌شود.

مدیر عامل پتروشیمی شهید تندگویان با تاکید بر این که وظیفه پتروشیمی تندگویان تامین نیاز داخل است گفت: محصولات این شرکت در  حال حاضر مشتری خارجی دارد و هدف صادرات کشورهای ترکیه، عراق، کویت، افغانستان، چین ، تایوان، تایلند و هند هستند اما این اتفاق زمانی صورت می‌گیرد که نیاز داخل به صورت کامل پاسخ داده شود.

همچنین در این مراسم محبی‌فر – معاون مالی و سرمایه‌گذاری شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس – در مورد افتتاح بید بلند توضیح داد: سوخت تا پایان سال به بید بلند تزریق خواهد شد و مجموعه عملیات تولید آغاز می‌شود و طبق پیش بینی‌ها از نیمه دوم اردیبهشت سال آینده به درآمد می‌رسد.

 

ایسنا

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا