دسته بندی نشده

جزییات دستاوردهای ۱۸ شرکت دانش‌بنیان در نمایشگاه ایران‌پلاست

بسپار/ ایران پلیمر  ۱۸ شرکت دانش‌بنیان با حضور در پاویونی در نمایشگاه ایران‌پلاست دستاوردهای فناورانه خود را عرضه کردند.

پاویون شرکت‌های دانش‌بنیان در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست از صبح امروز، یکشنبه ۲۶ شهریور ماه جاری با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آغاز به کار کرد.

این پاویون که تا روز چهارشنبه ۲۹ ماه جاری ادامه خواهد داشت، پذیرای ۱۸ شرکت‌ دانش‌بنیان است که در حوزه ماشین‌آلات و تجهیزات، محصولات پیش‌ساخته و ساخته‌شده، مواد اولیه یا فرآورده‌های پتروشیمی، خدمات فنی و مهندسی، فناوری اطلاعات و تحول دیجیتال، مراکز علمی، پژوهشی، تحقیقاتی، دانشگاهی، تست و آزمایشگاهی به عرضه محصولات و نمایش توانمندی‌های خود پرداخته‌اند.

محصولات عرضه شده در این پاویون به این شرح است:

ساخت مدارات الکترونیکی 

یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه مشاوره، طراحی و ساخت ماشین‌آلات، طراحی و ساخت مدارهای الکترونیکی و نصب و راه‌اندازی ماشین‌آلات و سیستم‌های توزین و سایر فعالیت‌های طراحی و مهندسی و ساخت و مونتاژ فعالیت می‌کند.

این شرکت دستگاه توزین و تغذیه‌کننده (فیدر) خود را در این پاویون معرفی کرد. این دستگاه قابلیت توزین و تغذیه همزمان را در فرایند تولید دارد. دقت توزین این دستگاه مستقیما در کیفیت نهایی محصول اثرگذار است و در صنایع پتروشیمی، معدنی، فولاد، سیمان و داروسازی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دستگاه تزریق پلاستیک

این شرکت دانش‌بنیان به عنوان یکی از طراحان و تولیدکنندگان ماشین‌های تزریق پلاستیک کوچک در حوزه‌های فروش دستگاه تزریق کوچک (جهت نمونه‌سازی، تست آزمایشگاهی، تولید قطعه)، طراحی و ساخت انواع قالب‌های تزریق و تولید سفارشی انواع قطعه‌های پلاستیکی فعالیت می‌کند.

دستگاه تزریق پلاستیک قطعات کمتر از ٣٠ گرم این شرکت، نوعی دستگاه تزریق پلاستیک است که برای ساخت قطعه‌های کوچک پلاستیکی، تولید پلاک رنگی برای تست رنگ پلیمرها و آماده‌سازی نمونه دمبل برای تست خواص مکانیکی مواد پلیمری از آن استفاده می‌شود.

اسپری عایق صوت و حرارت

یکی دیگر از شرکت‌های دانش‌بنیان حاضر در این پاویون تولیدکننده مواد اولیه انواع سیستم‌های پلی‌یورتانی است که از سال ۱۳۸۲ فعالیت خود را آغاز کرد.

محصول این شرکت  فوم اسپری عایق صوت و حرارت ضد اشتعال است. این فوم، جهت عایق‌سازی ساختمان‌های اداری و مسکونی به کار می‌رود و دارای دوام بالا در هر شرایط دمایی، چسبندگی بسیار خوب به انواع سطوح، مقاومت در برابر رطوبت و ترک‌خوردگی است.

عرضه قطعه مهم خودرو

یکی دیگر از شرکت‌ها در زمینه تولید مجموعه‌های خودرویی فعال است که کلیه مراحل شامل طراحی، ساخت قالب و تولید قطعات پلیمری، فلزی، پرسی و چند جزئی داخل خود مجموعه انجام شده است.

اسلیپ رینگ دینام از محصولات این شرکت است. این قطعه یکی از مهم‌ترین قطعه‌های دینام خودرو است که روی شفت روتور مونتاژ می‌شود. اسلیپ رینگ‌ها بخشی از یک موتور هستند که انرژی را بین قسمت‌های ثابت و دوار موتور منتقل می‌کنند و برای کمک به تامین جریان مغناطیسی که به چرخش روتور در استاتور کمک می‌کنند، استفاده می‌شود.

سنسور پلاتین

یکی از  شرکت‌های دانش‌بنیان با سابقه‌ای بیش از پنج دهه فعالیت و با تکیه بر تجارب و توانمندی‌های حاصل از تولید محصولات قبلی و کارشناسان مجرب و تجهیزات به‌روز خود و توانایی تولید، طراحی، ساخت و مهندسی معکوس در خصوص رفع نیازمندی‌های صنایع بزرگ کشور از جمله نفت، گاز، پتروشیمی و نیروگاه‌ها در حوزه ابزار دقیق، کنترلی و الکترونیکی در حوزه دما فعالیت می‌کند.

سنسور مقاومت اهمی با پایه پلاتین این شرکت در پاویون شرکت‌های دانش‌بنیان نمایشگاه ایران پلاست معرفی شد.

صنعت ربات

یکی دیگر از  شرکت‌های دانش‌بنیان در زمینه طراحی و ساخت انواع دستگاه‌های بینایی ماشین، پردازش تصویر و سورتینگ اجرای پروژه‌های خط تولید، ابعادبرداری و رباتیک در صنایع مختلف فعالیت می‌کند.

دستگاه کنترل کیفی اورینگ محصول این شرکت است. این دستگاه با بکارگیری الگوریتم‌های پردازش تصویر و هوش مصنوعی دستگاه قادر به تشخیص عیوب مختلف اعم از عیوب ابعادی و ظاهری در کلیه سطوح اورینگ، واشر و کاسه نمد خواهد بود.

محصولی برای صنعت

یک شرکت دانش‌بنیان با نزدیک به ٣٠ سال تجربه در زمینه تولید مواد شیمیایی شامل ضد یخ خودرویی و صنعتی، پلاستی سایزرهای پی‌وی‌سی، تری متیلول پروپان تری اکریلات و محصولات پودری شامل پودر ضد شعله، ملامین فسفات، پودرهای بهبوددهنده خواص لاستیک و پودرهای آبگریز فعالیت می‌کند.

محصول معرفی‌شده این شرکت در پاویون  پلاستی‌سایزر پی وی سی -تری اکتیل تری ملیتات است.

پلاستی‌سایزرها یا نرم‌کننده‌ها مواد مایعی هستند که با پلیمرهای سخت، آمیخته شده و سبب نرمی و انعطاف‌پذیری آنها می‌شوند تا آنها را فرآیندپذیر کرده و تنوع کاربری ایجاد کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا