اخبار

جلال پور: اتاق ایران، آیین نامه فارسی اجرای برجام را منتشر می کند

بسپار می نویسد، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: آئین نامه (guideline) فارسی اجرای برنامه جامع اقدام مشترک توسط اتاق ایران ظرف دو هفته آینده منتشر خواهد شد.
به گزارش ایرنا، محسن جلال پور امروز (دوشنبه) در حاشیه نشست اعضای هیات رئیسه اتاق ایران با مدیران عامل بانک ها و معاون وزیر امور خارجه، افزود: این آئین نامه اکنون در حال تنظیم است و بعد از اتمام، منتشر خواهد شد.
رئیس اتاق ایران اضافه کرد : آئین نامه یاد شده برای فعالان اقتصادی چراغ راهنما محسوب می شود و پاسخ بسیاری از سوال های تجار در آن داده می شود.
وی افزود: قرار است دستورالعمل مربوطه از روی آئین نامه های اروپایی و آمریکایی و همچنین تطبیق آن با شرایط اقتصادی ایران تدوین شود.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: آئین نامه اروپایی ها انتشار یافته و اکنون در اختیار اتاق ایران و بانک مرکزی است و تنظیم آئین نامه آمریکایی ها هم تا چند روز آینده صورت می گیرد .
رئیس پارلمان بخش خصوصی کشور تصریح کرد: مجموعه گشایش اعتبار بانک ها تا امروز آماده شده و پیش بینی می شود یکهزار فقره ال سی در روز اجرای برجام در محورهایی از جمله مواد اولیه کارخانه ها و صنعت نفت گشایش یابد.
جلال پور در جمع خبرنگاران هم گفت: بررسیها نشان می دهد در 9 ماه گذشته، 150 هیات تجاری از 48 کشور به ایران آمده اند و در حاشیه این سفرها، 80 تفاهم نامه امضا شد.
جلال پور اظهار امیدواری کرد: ظرف چند روز آینده برجام اجرایی و بسیاری از تفاهم نامه ها به قرارداد تبدیل شود و پیش بینی کرد که در زمینه های مختلفی از جمله نیروگاه ها، سد سازی، خودروسازی، پتروشیمی، نفت و گاز و انرژی تفاهم ها به امضا برسد.
رئیس پارلمان بخش خصوصی کشور گفت: نزدیکی به زمان اجرای برنامه جامع اقدام مشترک و گذر از دوران تحریم های ظالمانه علیه ملت ایران، ضرورت دارد تا زیرساخت های لازم را برای بهره برداری هرچه بهتر از فرصت ایجاد شده، آماده کنیم.
وی گفت : آنچه اتفاق افتاده ، بسیار بزرگ و ارزشمند است و نباید با ایجاد انتظارات نا روا ، اصل موضوع را مخدوش سازیم و اظهار امیدواری کرد : اجرایی شدن برجام، موجب شود تا بانک های کشور همکاری خود را برای پیشبرد اهداف بخش خصوصی به کار گیرند.
به گزارش ایرنا ، جلال پور در کرمان گفته بود ، توسط اتاق ایران از سه ماه گذشته به طور شبانه روزی تحریر راهنماهای فارسی برجام در حوزه اقتصادی آغاز شد و پارلمان بخش خصوصی مسئولیت خطیری را بر عهده گرفته و به تحریر آیین نامه اجرایی برجام می پردازد.
وی گفت: حداکثر تا دو هفته آینده تمامی تحریم های بانکی برداشته خواهد شد و همه نقل و انتقال های ارزی به حالت عادی و حتی قبل از تحریم های دهه گذشته بازخواهد گشت.
وی پیش بینی کرد : شرایط بسیار خوبی در هفته های آینده برای تعامل و کار با دنیا به دلیل ارتباطات بانکی و صادراتی و بخش های مختلفی که با مشکل روبرو بودیم ، فراهم شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا