اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ جهش بخش پلاستیک از هشتمین به ششمین صنعت بزرگ ایالات متحده

بسپار/ ایران پلیمر بر اساس گزارش انجمن صنعت پلاستیک آمریکا، صنعت پلاستیک ایالات متحده با حدود یک میلیون شغل و 468 میلیارد دلار ارزش در سال 2021، در رتبه بندی از هشتم به ششمین صنعت بزرگ در این کشور ارتقا پیدا کرد. مت سیهولم، مدیرعامل انجمن و پرک پیندا، اقتصاددان ارشد، در 14 سپتامبر یک نشست مطبوعاتی آنلاین برگزار کردند تا برخی نکات را از این گزارش برجسته کنند.

سیهولم خاطرنشان کرد صنعت پلاستیک در بسیاری از مقوله‌ها از تولید کل کشور بهتر عمل کرده است. به عنوان مثال، تعداد کارکنان در صنعت پلاستیک 3.2 درصد در مقابل 1.5 درصد در تولید از سال 2020 تا 2021 رشد داشته است. طبق این گزارش، در 24 سال گذشته، اشتغال، حمل و نقل و ارزش افزوده صنعت پلاستیک بهتر از تولید کلی بوده است.

به گفته پیندا، که پیش‌بینی می‌کند امسال و سال آینده این رشد ادامه داشته باشد، اما با نرخ کمتری نسبت به سال 2021، چشم‌انداز صنعت پلاستیک در دو سال آینده ضعیف‌تر است. همچنین شایان ذکر است که تقریباً 90 درصد محصولات حاوی پلاستیک به مصرف شخصی خانواده‌ها ختم می‌شود و فشار تورمی که بر این خانوارها تأثیر می‌گذارد، تأثیر آشکاری بر صنعت پلاستیک خواهد داشت. پیندا گفت احتمال یک رکود تمام عیار همچنان بالاست و نمی‌توان آن را نادیده گرفت. او در این نشست خلاصه کرد: احساس من این است که تقاضای پلاستیک ثابت بماند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا