اخبار

جوایز تحصیلی نخبگان هشت برابر افزایش داشته است/ آمار خروج از کشور نخبگان درست نیست

بسپار می نویسد، رئیس بنیاد ملی نخبگان گفت: در این بنیاد گزارشی از آمار خروج نخبگان از کشور تدوین شده و به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه شده است.

به گزارش مهر، سورنا ستاری در حاشیه دهمین همایش نخبگان فردا در سالن اجلاس سران در جمع خبرنگاران گفت: گزارش مربوط به خروج نخبگان از کشور از سوی بنیاد ملی نخبگان تدوین شده. این گزارش به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه می شود و اگر موردی نباشد از سوی دبیر این شورا مطرح خواهد شد.

وی افزود: آمارهایی که اکنون در خصوص خروج نخبگان از کشور اعلام می شود آمارهای صحیح و درستی نیست.

رئیس بنیاد ملی نخبگان در خصوص حمایت های این بنیاد از نخبگان و استعدادهای برتر کشور گفت: حمایت های بنیاد وجود دارد و اکنون حجم جوایز تحصیلی که از سوی این بنیاد به نخبگان و استعدادهای برتر ارائه می شود حدود ۸ برابر افزایش یافته است.

ستاری با بیان اینکه بنیاد ملی نخبگان موسسه رفاهی نیست تاکید کرد:  این بنیاد با هدف چرخه تصمیم سازی، تصمیم گیری، کارآفرینی و ایجاد جامعه جدید شکل گرفته است.

وی عنوان کرد: ما باید گفتمان جدیدی را در کشور ایجاد کنیم.

رئیس بنیاد ملی نخبگان در پاسخ به سوالی در خصوص وضعیت خروج نخبگان از کشور نیز خاطرنشان کرد: اینکه بگوییم خروج نخبگان نباشد حرف اشتباهی است بلکه ما باید تعاملات بین المللی داشته باشیم زیرا از طریق این تعاملات می توانیم چرخه علم و فناوری به دست آوریم، بنابراین ما باید از این چرخه استفاده کنیم.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا