اخبار

جوایز نوآوری در صنعت پلاستیک اروپا به چه کسانی اهدا شد؟

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار می نویسد، اولین دوره اهدای جوایز به برگزیدگان نوآوری در صنعت پلاستیک اروپا توسط گروه صنعتی PlasticsEurope و جامعه مهندسین پلاستیک در تاریخ 25 ژانویه در شهر بروکسل برگزار گردید. در این مراسم مدیران شرکت‌های مختلف از اتحادیه اروپا حضور بهم رساندند.

جوایز این دوره در هفت بخش مختلف به برگزیدگان اهدا شد که عبارتند از:

بهترین طراحی پلاستیک: جایزه این بخش به شرکت هلندی DSM Engineering Plastics به دلیل تولید موادی با کارایی بالایی که امکان تولید قسمت‌های پیچیده و در عین حال سبک و انعطاف‌پذیر کفش‌های کوه را برای شرکت Salomon فراهم کرد تعلق یافت. این مواد در دماهای بسیار پایین نیز خواص ویژه خود را حفظ می‌نمایند.

بهترین طراحی در افزایش طول عمر مواد غذایی: جایزه این بخش به شرکت فرانسوی Clean Packaging به دلیل طراحی بسته‌بندی بطری‌های حاوی مواد نوشیدنی‌ که به حفظ این مواد در حین حمل و نقل و افزایش طول عمر آنها کمک می‌نماید اختصاص یافت.

نوآوری در مواد مورد استفاده: جایزه این بخش به شرکت آلمانی Evonik Industries به دلیل استفاده از مواد نوین در محصول Vestmid NRG خود جهت جایگزینی لوله‌های فولادی مورد استفاده در لوله‌‌های گاز تحت فشار تعلق یافت.

مواد ترکیبی: جایزه این بخش به شرکت سوئیسی Dupont به دلیل بکارگیری از مواد ترکیبی بمنظور کاهش نیروی وارده از سوی امواج دریا به ادواتی چون قایق، لنگرگاه، راهنمای شناور در آب و … اختصاص یافت. لازم به ذکر است که این مواد ترکیبی تا 70% نیروی اعمالی از امواج را کاهش می‌دهند.

محصولات دوست‌دار محیط زیست: جایزه این بخش به شرکت Dow Chemical به دلیل طراحی بطری‌های منعطف با فناوری بسته‌بندی PacXPERT بمنظور جایگزین کردن قوطی‌های سخت نگهداری مایعات غلیظ در حجم‌های 2 الی 20 لیتری اهدا شد.

بهترین محصول سبک‌وزن: جایزه این بخش بطور مشترک به دو شرکت Treofan و Borealis به دلیل طراحی فیلم‌های از جنس PP با ضخامت 9/1 میکرون مقاوم در برابر گرما تعلق یافت.

قطعات پلاستیکی نوین: جایزه این بخش به شرکت اتریشی Borealis Polyolefine به دلیل تولید سپرهای سبک‌وزن قابل رنگ‌آمیزی اختصاص داده شد. این محصول جدید با همکاری شرکت BMW AG توسعه داده شد و از نظر اقتصادی و سازگاری با محیط زیست بهینه شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا