اخبار

حامد تمدن، مدیر فروش شرکت اکسون: رونمایی از چهار مستربچ رنگ جدید در ایران پلاست

بسپار/ ایران پلیمر اکسون تولیدکننده انواع مستربچ، کامپاند و افزودنی های صنعت پلیمر است. این مجموعه در سال 1358 توسط ملکوتی پدر تاسیس شده و 10 سال است که علیرضا ملکوتی خواه (فرزند) در قالب مجموعه اکسون در حال ادامه فعالیت است.

حامد تمدن، مدیر فروش به خبرنگار ما گفت: در هشت دوره مستمر در ایران پلاست با هدف برندسازی برای اکسون حضور داشته ایم.

با توجه به راه اندازی خطوط جدید در این شرکت و به کار گیری نیروی جوان در صدد ارتقای فعالیت ها و تولیدات مجموعه هستیم. علاوه بر تولید مستربچ و کامپاندهای روتین، کامپاندهای الیاف دار را برای صنایع خودرو و کامپاندهای پر شده با کربنات کلسیم را برای ارزان سازی و کاربرد در صنایع مختلف از فیلم و بسته بندی تا مخازن و قطعات الکترونیکی و … عرضه می کنیم.

وی افزود: در ایران پلاست این دوره، از چهار مستربچ رنگ جدید با پوشش دهی و کیفیت بالا رونمایی می کنیم که با قیمت بسیار مقرون به صرفه در اختیار مشتریان قرار می گیرد.

متاسفانه اخیرا تامین مواد اولیه و خصوصا برخی افزودنی ها که وارداتی هستند، مشکل شده است. تنها منابع تامین پیگمنت ها به هند و چین خلاصه شده و عملا واردات پیگمنت از اروپا و امریکا و کانادا غیرممکن شده است. در واقع بحث تعاملات مالی و ماندن مواد در گمرکات کار را خیلی سخت کرد. البته ما تلاش کردیم با تقویت بخش R&D شرکت، این کمبودها را مرتفع کنیم. تولید و صنعت یک اعتیاد است و ما به رغم سختی ها، آن را به جان خریده ایم. در ایران به دلیل قیمت پایین مواد اولیه و وجود معادن کربنات کلسیم و …، صادرات می تواند دارای صرفه اقتصادی خوبی باشد. ما قبلا صادرات خوبی به کشورهای حوزه CIS، افغانستان، پاکستان، عراق و ترکیه داشتیم. الان کمتر شده است. چشم اندازمان ولی این است که با برداشته شدن تحریم ها با جدیت صادرات را دنبال کنیم. مذاکرات خوبی هم با ایتالیا داشته ایم.

تمدن در پایان گفت: صنعت پلیمر و پلاستیک هم مثل هر صنعت دیگری شامل قطعات یک پازل است. هر کدام از این بخش ها آسیب ببیند همه مشکل پیدا می کنند. وقتی ظرفیت تولید کارگاه های کوچک پایین بیاید طبیعی است که حجم درخواست خرید کامپاندهای ما هم کم می شود. امیدوار هستیم با رفع تحریم ها، چرخ صنعت کشور دوباره به گردش درآید.

 

ستاد خبری ایران پلاست

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا