اخباراخبار ویژه

حجم تجارت جهانی پلاستیک ها به 1.7 تریلیون دلار می رسد

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ ایران پلیمر انجمن صنعت پلاستیک (PLASTICS) گزارش سالانه روندهای جهانی خود را در 8 نوامبر 2023 منتشر کرد.

طبق گزارش سازمان تجارت جهانی (WTO)، حجم تجارت جهانی در سال 2022 به میزان 2.7 درصد افزایش یافت. رشد قابل توجه 9.7 درصدی حجم تجارت صنعت پلاستیک ایالات متحده امریکا برای سال 2022، با پیشی گرفتن از تجارت جهانی کالا، بر تقاضای قوی جهانی برای پلاستیک تأکید می‌کند. داده‌های نیمه اول سال 2023 حاکی از کاهش حجم تجارت پلاستیک در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته است.

کاهش رشد اقتصادی در چین ممکن است چالشی برای صنعت پلاستیک ایالات متحده باشد، با توجه به اینکه چین به عنوان سومین بازار بزرگ صادرات پلاستیک ایالات متحده است.

همچنین شایان ذکر است که ایالات متحده از مازاد تجاری 3.1 میلیارد دلاری رزین برخوردار است که آن را به دومین کشور بزرگ از نظر مازاد تجاری رزین پس از مکزیک تبدیل می‌کند.

 

نکات برجسته گزارش روند جهانی به شرح زیر است:

  • کسری تجاری کلی پلاستیک از 10 میلیارد دلار در سال 2021 به 7.4 میلیارد دلار در سال 2022 کاهش یافت. زیرا اقتصاد جهانی به بهبود خود از زمان همه‌گیری در سال 2020 ادامه داد.
  • مصرف ظاهری کالاهای صنعت پلاستیک در ایالات متحده با 13.7 درصد افزایش به 393.3 میلیارد دلار آمریکا رسید. این شاخصِ تقاضا، بر مزایایی که پلاستیک و محصولات پلاستیکی برای اقتصاد دارند تاکید می‌کند.
  • تخمین زده می‌شود که حجم تجارت جهانی پلاستیک به 1.7 تریلیون دلار رسیده است و چین، ایالات متحده و آلمان سه بازیگر برتر تجارت جهانی پلاستیک هستند.
  • صنعت پلاستیک ایالات متحده بزرگترین مازاد تجاری خود را با مکزیک به مقدار 11 میلیارد دلار داشت و پس از آن بلژیک (2.9 میلیارد دلار)، برزیل (2.4 میلیارد دلار)، هلند (881 میلیون دلار) و سنگاپور (854 میلیون دلار) قرار دارند.

ارتباطات تجاری بین ایالات متحده، مکزیک و کانادا قوی و عمیق است که عمدتاً به دلیل توافق تجارت آزاد ایالات متحده-مکزیک-کانادا است. این سه کشور به عنوان شرکای تجاری کلیدی در سراسر طیف صنعت پلاستیک برجسته هستند. این امر از حجم تجارت قابل توجه 258.8 میلیارد دلاری در محصولات رزین و پلاستیک در سال 2022 مشهود است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا