اخبار

حرکت ساسول به سمت انرژی‌های تجدیدپذیر با هدف پاسداشت محیط زیست

بسپار/ایران پلیمر مدیرعامل ساسول حرکت به سمت تولید انرژی‌های تجدیدپذیر را رویه‌ای منطقی و در مسیر کربن‌زدایی از فعالیت‌های صنعت پتروشیمی دانست.

فلیتوود گرابلر مدیر عامل شرکت یکپارچه انرژی و مواد شیمیایی ساسول اعلام کرد که منافع مالی و زیست محیطی ناشی از تلاش خود برای استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر برای عملیات خود را پیش بینی می‌کند.

ساسول، بزرگترین تولیدکننده سوخت و مواد شیمیایی از زغال سنگ و گاز جهان، در تلاش است تا انتشار گازهای گلخانه‌ای را تا سال 2030 تا 30 درصد کاهش دهد.

بر اساس این گزارش ساسول و شرکت ایرلیکوئید فرانسه که واحدهای تولید اکسیژن را در سکوندا خریده‌اند، در سال 2021 برای تولید مشترک 1200 مگاوات انرژی تجدیدپذیر وارد مشارکت شدند.

ساسول و ایرلیکوئید به‌تازگی از امضای قرارداد خرید ۲۶۰ مگاوات برق بادی و خورشیدی با شرکت فرانسوی توتال‌انرژی و شرکت خصوصی انرژی‌های تجدیدپذیر مولیو آفریقای جنوبی خبر دادند.

قرارداد تازه تولید 260 مگاوات برق بادی و خورشیدی به قراردادهای 289 مگاواتی انرژی تجدیدپذیر ساسول و ایرلیکوئید اضافه می‌شود که این دو شرکت در ژانویه امسال با انل گرین پاور (Enel Green Power) واحدی از شرکت ایتالیایی انل و مزرعه بادی مسنج ایمویانی Msenge Emoyeni امضا شد.

گرابلر به رویترز گفت: 550 مگاوات پروژه‌های انرژی تجدیدپذیر که انتظار می‌رود تا سال 2025 عملیاتی شوند، حدود یک سوم مصرف برق کنونی 1500 مگاواتی ساسول را تشکیل می‌دهند.
وی افزود: این پروژه به ما در هدف کربن‌زدایی کمک می‌کند، همچنین زمانی که به تشدید افزایش قیمت برق اسکوم نگاه می‌کنید و به آنچه توافق‌های خرید انرژی تجدیدپذیر منتهی می‌شود توجه کنید، از نظر اقتصادی منطقی می‌شود که به سمت انرژی‌های تجدیدپذیر حرکت کنید.

نیپنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا