اخبار

حسین ملکوتی، کربی پلیمر: ایران پلاست دوسالانه برگزار شود

بسپار/ ایران پلیمر شرکت کربی پلیمر از سال 70 فعالیت خود را در زمینه تولید رنگ های صنایع پلاستیک، کامپاند و افزودنی آغاز کرده است.
ملکوتی به خبرنگار بسپار گفت: به نظر من اکنون که نمایشگاه ایران پلاست سالانه شده کیفیت نمایشگاه کاهش یافته است. نمایشگاه های مطرح جهانی هر سه-چهار سال یکبار برگزار می شوند. هر تولیدکننده در هر صنفی باید بتواند ایده های جدید خود را در نمایشگاه ارایه دهد، زمانی که مدت زمان تناوب کاهش پیدا می کند، کیفیت نمایشگاه نیز کاهش خواهد یافت. شاید بسیاری شرکت کنندگان توانایی ارایه ایده های نو در طی یکسال نداشته باشد.  
زمانی که نمایشگاه هر دو سال یکبار برگزار می شد بسیار بهتر بود، البته خود من معتقدم باید سه سالانه باشد. 
فکر می کنم نمایشگاه بیشتر منافع مالی خود را در نظر می گیرد تا اینکه به فکر صنعت باشند.
مدیرعامل کربی پلیمر از نقش تشکل ها در برگزار نمایشگاه گفت: تشکل ها نمی توانند نقشی داشته-باشند. سه سال پیش تشکل ها با هماهنگی یکدیگر تصمیم گرفتند در نمایشگاه شرکت نکنند، در سال های بعد نمایشگاه آن ها را تحریم کرد! و غرفه های مناسبی را در اختیار آن ها قرار نداد. اگر نمایشگاه به فکر تولید، اشتغال و کشور باشد باید این رویه را تغییر دهد. 
وی افزود:  فکر می کنم تحریم‌ها در دراز مدت برای تولید خوب باشد. مشکلی که با آن مواجه هستیم این است که واردات حتما باید از طریق کارخانه (واحد تولیدی) صورت بگیرد در حالی قبلا واردات و صادرات توسط اشخاص صورت می گرفت و تنظیم بازار را به وجود می آوردند. در حالی که اکنون شاید آن کارخانه توانایی و تجربه اینکار را نداشته باشد. قبلا شرایط بسیار بهتر بود. 

 

(ادامه دارد…)

متن کامل این مصاحبه را که در شماره 192ام بسپار که در نیمه شهریور ماه منتشر شده است بخوانید.

در صورت تمایل به دریافت نسخه نمونه رایگان و یا دریافت اشتراک با شماره های 02177523553 و 02177533158 داخلی 3 سرکار خانم ارشاد تماس بگیرید. امکان اشتراک آنلاین بر روی صفحه ی اصلی همین سایت وجود دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا