اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ حل چالش‌های مونتاژ وسایل پزشکی با نوعی چسب جدید

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ ایران پلیمر  Dymax اخیراً نوعی چسب جدید در مجموعه MD خود از مواد قابل پخت با نور برای مونتاژ دستگاه‌های پزشکی معرفی کرده است.

چسب 1045M- برای چسباندن زیرلایه‌های شیشه، فولاد ضد زنگ، ABS و PC مورد استفاده برای مونتاژ سرنگ‌های از پیش پر شده، دستگاه‌های یکبار مصرف و انژکتورهای مختلف طراحی شده است. به گفته Dymax، این ماده برای از بین بردن چالش‌های مرتبط با جهت‌گیری سوزن، سرریز مواد و زمان‌های پخت طولانی سایر فناوری‌ها فرموله شده است.

به گفته Dymax، این چسب قابلیت استخراج بسیار کمی دارد. تست سمیت سلولی ISO 10993 را گذرانده است و استانداردهای زیست سازگاری ضروری برای کاربردهای دستگاه پزشکی را برآورده  می‌کند. به گفته این شرکت، این امر برای کمک به تولیدکنندگان در افزایش بهره وری، کاهش زمان فرآورش و فراتر رفتن از نیروی کشش بحرانی و الزامات کیفیت طراحی شده است.

Dymax MD 1045-M یک قسمتی و بدون حلال بوده و به عنوان یک جایگزین سازگار با محیط زیست برای چسب‌های با پایه حلال توصیف شده است. علاوه بر این، گرانروی پایین آن در حد 475 سانتی‌پویز ظرف 10 ثانیه روی اجزاء جریان می‌یابد. در حالیکه زمان‌های فرآورش استاندارد فعلی 30 ثانیه یا بیشتر است. این ماده همچنین از طریق قرار گرفتن در معرض پرتو فرابنفش و LED در مدت ۵ ثانیه و در ۳۶۵ نانومتر قابل پخت است.

چسبی کم انقباض است و سطحی مانند شیشه را از خود نشان می‌دهد، در برابر زرد شدن مقاومت می‌کند و در برابر تمیز کردن با اتوکلاو و روش‌های استریل یا سِتَروَن کردن گاما و EtO مقاوم است.

Dymax این محصول را برای بازارهای هوافضا و صنایع دفاعی، تجهیزات پزشکی و بازارهای الکترونیک خودرو توسعه می‌دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا