اخبار

حمایت آستان قدس‌ رضوی از طرح‌های تولید پلاستیک های زیست‌تخریب‌پذیر

بسپار/ایران پلیمر یکی از شرکت‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر آستان قدس رضوی، آماده سرمایه‌گذاری و خرید از شرکت‌هایی است که بتوانند پلاستیک های زیست‌تخریب‌پذیر تولید کنند.

مجتبی بهنام تقدسی، مدیر عامل شرکت صنایع پیشرفته آستان قدس رضوی (یک شرکت سرمایه‌گذار خطرپذیر در زیست بوم فناوری و نوآوری کشور) در بخش هاب رسانه‌ای اینوتکس در نشست خبری با اشاره به ضرورت توجه به توسعه و صنعتی‌سازی طرح‌های فناورانه، گفت: زنجیره اکوسیستم نوآوری و فناوری کشور از TRL 7 تا ۱۰ فرایند از “خلق ایده” تا “تجاری‌سازی” و “صنعتی‌سازی” را شامل می‌شود که ما از آن به عنوان زنجیره ایده تا دیده یاد می‌کنیم‌.

وی ادامه داد: در کشور نهادهایی چون شتابدهنده‌ها و پارک‌های علم و فناوری ایجاد شده‌اند که از TRL (سطح فناور) یک تا ۷ از فناوری‌ها حمایت می‌کنند؛ ولی از TRL 7 به بالا یعنی جایی که فناور نیاز به سرمایه‌گذاری برای ایجاد پایلوت و خط فناوری دارد، نیاز به سرمایه‌گذارانی است که از آنها به عنوان “فرشتگان سرمایه‌گذاری” یا “سرمایه‌گذاری خطرپذیر” یاد می‌شود.

تقدسی، آستان قدس رضوی را از جمله سرمایه‌گذاران این چنینی توصیف کرد و یادآور شد: ما به این نهاد اعلام کردیم که آستان قدس بهترین جا برای سرمایه‌گذاری در حوزه دانش‌بنیان‌ها از TRL 7 به بالاست. از این رو ما برای سرمایه‌گذاری روی طرح‌های فناورانه از سطح فناوری ۷ به بالا آمادگی داریم.

تقدسی، حوزه‌های “سلامت و درمان”، “اقتصاد دیجیتال و هوش مصنوعی”،”پهپاد”، “الکترونیک و مواد پیشرفته” را از  حوزه‌های اولویت‌دار سرمایه‌گذاری این شرکت دانست و گفت: در خصوص مواد پیشرفته ما تعریفی داریم که بر اساس آن، موادی پیشرفته تلقی می‌شوند که از خام‌فروشی جلوگیری می‌کنند.

به گفته وی، این شرکت از طریق سرمایه‌گذاری وی‌سی و سهامداری، ارائه زمین‌های پایلوت و خرید از شرکتهای دانش‌بنیان از طرح‌های فناورانه حمایت می‌کند.

تقدسی اظهار کرد: به عنوان نمونه آستان قدس رضوی سالانه حجم بالایی پلاستیک برای ظروف و کفش‌ها خریداری می‌کند، اما یکی از چالش‌های ما عدم زیست‌تخریب‌پذیر بودن آن است و از هر شرکتی که بتواند نایلون‌های زیست تخریب‌پذیر تولید کند، آماده سرمایه‌گذاری و خرید هستیم.

 

ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا