اخبار

خبر خوش برای تولیدکنندگانی که صادرات می کنند!

بسپار می نویسد، از محل منابع پیش‌بینی شده در قانون بودجه سال ۱۳۹۵ برای حمایت از صادرات غیرنفتی اعتباری معادل ۱۲۰ میلیارد تومان تخصیص یافته که به زودی به عنوان یارانه سود تسهیلات به واحدهای تولیدی با اولویت تولیدات صادراتی پرداخت خواهد شد.

 بسته حمایت از توسعه صادرات غیرنفتی در خردادماه سال جاری از سوی معاون اول رییس جمهور ابلاغ شد تا در قالب حمایت از توسعه صادرات غیرنفتی و در چارچوب برنامه‌ پیشبرد برون‌گرایی اقتصاد ملی و تحقق اهداف توسعه صادراتی سال ۱۳۹۵ مدنظر قرار گرفت. منابع پیش‌بینی شده در این دستورالعمل شامل منابع صندوق توسعه ملی، منابع بودجه‌ای و منابع بانکی است.

کل اعتبار در نظر گرفته شده در ماده 3 بسته حمایت از صادرات غیرنفتی معادل ۴۰۰ میلیارد تومان است که ۳۰ درصد از این رقم معادل ۱۲۰ میلیارد تومان تخصیص یافته تا به زودی پرداخت آن در دستور کار قرار گیرد.

این رقم به عنوان یارانه سود تسهیلات به واحدهای تولیدی با اولویت تولیدات صادراتی از جمله شرکت‌های خدمات فنی – مهندسی، برقراری خطوط منظم هوایی و دریایی، مبانی آموزشی، توسعه برند، حضور در نمایشگاه‌ها و بخشی از هزینه‌های زیرساخت‌های تجاری تخصیص یافته است.

علاوه بر این از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی که ۲۰۰۰ میلیارد تومان بوده تاکنون ۳۰۰ میلیارد تومان با بهره ۱۶ درصد پرداخت شده و صندوق توسعه ملی مدعی است ۱۷۰۰ میلیارد تومان باقی‌مانده را در ۱۲ بانک سپرده‌گذاری کرده است و قرار بر این بوده که با بهره ۱۱ درصد در اختیار متقاضیان قرار گیرد.

نکته قابل تامل این است که علی‌رغم ادعای صندوق توسعه ملی مبنی بر سپرده‌گذاری ۱۷۰۰ میلیارد تومانی در بانک‌ها مشخص نیست که به چه دلیل این پرداخت‌ها توسط ۱۲ بانک‌ مربوطه عملیاتی نشده و مبالغ مذکور به دست صادرکنندگان نرسیده است.

منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا