اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ گفت و گو با محسن سراج، مدیر فروش کیمیا جاوید سپاهان: فرصت های کم نظیری در منطقه داریم

بسپار/ایران پلیمر این شرکت یکی از زیرمجموعه های صنایع تولیدی جهان آرا (MPJ) است که با هدف تولید محصولات مختلف پلیمری در سال 1377 در 40000 متر مربع تاسیس شده است .از جمله محصولات آن می توان به کامپاندهای پلیمری، کامپاندهای پوششی مخصوص کابلها و لوله، مستربچ ها و چسب های گرما ذوب اشاره کرد.
شرکت دانش بنیان کیمیا جاوید سپاهان زیر مجموعه هلدینگ جهان آرا از سال 1377 فعالیت خود را در زمینه محصولات پلیمری با هدف جلوگیری از خام فروشی و تامین مواد اولیه سایر کارخانجات گروه آغاز کرد.

بسپار – هلدینگ کیمیاجاوید در تولید آمیزه ها و مستربچ، همچنین لوله و اتصالات پلیمری فعال است. با چند خط تولید، با چه ویژگی ها و مشخصات فنی و چه ظرفیت هایی مشغول تولید هستید؟ سهم بازار داخلی و صادرات شما چیست؟
سراج: شرکت در بخش آمیزه های پلیمری با 20 خط تولید بیش از 100هزار تن ظرفیت دارد که سالانه حدود 20 هزار تن از طریق شرکت های زیر مجموعه گروه و دفتر های شرکت در کشور های روسیه، آلمان و ترکیه صادر می شود.

بسپار – اصولا در عرصه رقابت در بازارهای هدف صادراتی در منطقه و سایر نقاط، ایران دارای چه فرصت ها و چالش هایی ست؟
سراج: کشور ما با توجه به موقعیت جغرافیایی، وجود منابع عظیم انرژی و معدنی، نیروی انسانی متخصص و به نسبت ارزان قیمت، فرصت های کم نظیری در منطقه دارد که با توجه به تحریم های موجود، با مدیریت کارآمد و ثبات و قانون گذاری و تصمیم گیری و حمایت از تولید و صادرات در عمل، می توان از این فرصت ها به نحو احسن استفاده کرد.

بسپار-آینده فناوری در حوزه امیزه سازی به چه سمتی ست؟ آیا شما همگام هستید چگونه؟
خطوط تولید در این زمینه آیا در ایران قابل تامین هستند؟ چرا بلی و چرا نه؟ آیا برای واردات خطوط مشکلی داشته اید؟
سراج: همانطور که فناوری در صنایع مختلف در سالهای اخیر روند رو به رشدی داشته در حوزه آمیزه سازی نیز از این مورد بهرمند بوده و در واحد های تحقیق و توسعه گروه در زمینه های مختلف ساختمانی، پلیمری، شیمیایی اقدامات قابل توجهی صورت گرفته است.
به دلیل تنوع بالای محصول در این صنعت در برخی از آنها قابل تامین است و در برخی دیگر از انها که حساسیت و تکنولوژی بالاتری وجود دارد به ورادات نیاز است که اغلب با مشکلات خاص خود همراه است.

بسپار _در خصوص افزودنی های تخصصی چه تولیداتی داشته اید در راستای تامین بازار؟
سراج: تولیدات ما در خصوص افزودنی ها شامل مستربچ های زیر است:
Slip Agent_ Anti-Block__ Uv__ light stabilizer_ anti static _ anti oxidant Flame Retardant-Moisture Absorbent-Viscos-Break-Polymer Processing Aid-Optical Brightener

بسپار -بحث تامین مواد اولیه همیشه معضل تولیدکنندگان بوده است … این موضوع را چگونه مدیریت می کنید؟
سراج: شرکت ما با همکاری دفاتر خود در خارج کشور تلاش کرده مشکلات تامین مواد اولیه وارداتی را برطرف کند ولی متاسفانه در داخل کشور هیچگونه حمایتی از صنایع پایین دستی به عمل نمی آید و وعده هایی که در مورد عرضه محصولات پتروشیمی و فروش اعتباری داده شد هیچکدام عملی نشده و تغییر هفتگی بخشنامه ها باعث ایجاد سردرگمی در بازار شد. آمادگی داریم با همکاری انجمن ها، اصناف و اتاق بازرگانی حتی الامکان مشکلات را کمتر کنیم.

بسپار – حضور در نمایشگاه های داخلی و خارجی و تبلیغات و … را تا چه حد در توسعه کسب و کار خود موثر می دانید؟
سراج: بر همگان آشکار است که شرکت در نمایشگاه ها و تبلیغات از الزامات حفظ و توسعه کسب و کار به شمار می آید و کیمیا جاویدسپاهان با حضور در نمایشگاه های خارجی به دنبال ارتقای روز افزون دانش فنی و رسیدن به استاندارد های روز جهت توسعه صادرات می باشد.

 

(ادامه دارد …)

متن کامل این گفت و گو را در شماره 252 ماهنامه بسپار که در نیمه مهرماه 1402 منتشر شده است، می خوانید.

در صورت تمایل به دریافت نسخه نمونه رایگان و یا دریافت اشتراک با شماره های ۰۲۱۷۷۵۲۳۵۵۳ و ۰۲۱۷۷۵۳۳۱۵۸ داخلی ۳ سرکار خانم ارشاد تماس بگیرید. نسخه الکترونیک این شماره از طریق طاقچه  و  فیدیبو  قابل دسترسی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا