اخبار

خداحافظ کیسه های پلاستیکی …

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ ایران پلیمر دولت دانمارک استفاده از کیسه های نازک و سبک وزن برای نقل و انتقال را به دلیل ایجاد آلودگی های زیست محیطی ممنوع کرده است. این کیسه ها معمولا پس از خرید گوشت، میوه و سبزیجات به مشتریان داده می شود و معمولا به دلیل الودگی مجددا مورد استفاده قرار نمی گیرد. ممنوعیت در بحث رایگان از این پلاستیک ها به این معنی است که مشتریان برای گرفتن این کیسه ها باید هزینه بپردازند. این هزینه ارتباطی به اندازه و جنس کیسه نخواهد داشت. این مشتریان برای خرید می توانند کیسه های خود را به همراه داشته و یا کیسه های ضخیم تری برای استفاده چند باره خریداری نمایند. این قانون مصرف کیسه های پلاستیکی را تا سال ۲۰۲۳ تا ۵۰ درصد کاهش خواهد داد. چنین قانون و روندی در کشورهای گرجستان، آذربایجان و جامائیکا نیز اجرا می شود.

اعمال هزینه بر کیسه های پلاستیکی باعث می شود تا مشتریان تنها در صورت نیاز آن ها را خریداری کرده و به طور کلی نیاز واقعی خود به کیسه ها را بررسی کنند.

کشور دانمارک در سال ۲۰۱۸ نیز تحقیقی بر کیسه های پلاستیکی انجام داد که نتیجه ی تحقیقات باعث شد کیسه هایی تولید شود که کمترین اثر سوء را بر محیط زیست داشته باشد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا