اخبار

خسارت میلیون یورویی آتش‌سوزی در پتروشیمی بوعلی سینا/ توقف تولید پنج مجتمع پتروشیمی وابسته

بسپار به نقل از مهر می نویسد، مخزن نفتای پتروشیمی بوعلی ۷۰ ساعت پس از آغاز آتش سوزی و پس از پایان ذخیره نفتای موجود در این مخزن و با عملیات اطفای حریق در نهایت بامداد امروز خاموش شد.

بر این اساس حادثه آتش سوزی مخزن ذخیره سازی نفتا و برج فرآیندی مجتمع پتروشیمی بوعلی توسط شرکت بیمه طرف قرارداد این مجتمع پتروشیمیایی، بیمه ایران حدود ۶۰ میلیون یورو برآورد شده است.

این هزینه خسارت بدون احتساب هزینه سوختن نزدیک به ۱۸ هزار تن نفتای مخزن ذخیره سازی، هزینه مهار و خاموش کردن آتش و عدم تولید محصولات پتروشیمیایی برای دست کم یک دوره ۳۵ تا ۴۰ روزه تعیین شده است.

از سوی دیگر در طول ۴۸ ساعت گذشته تولید محصولات در پنج مجتمع پتروشیمی همجوار در منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر متوقف شده است که توقف تولید محصولات قطعا در بازار تامین نیازهای داخلی و حتی صادراتی تاثیر گذار خواهد بود.

در همین حال، بیژن زنگنه وزیر نفت اعلام کرده است: مجتمع پتروشیمی بوعلی ماهشهر تا سه هفته آینده به وضع سابق باز می‌گردد ولی برج پارازایلین مدت زمانی بیشتری برای راه اندازی مجدد نیاز دارد.  

به گزارش مهر، پتروشیمی بوعلی از ساعت ۱۷ چهارشنبه (۱۶ تیرماه) به دنبال آتش و سپس انفجار در برج فرآیندی ۸۰۰۱ این مجتمع پتروشیمی دچار حادثه شده و با گذشت بیش از ۷۰ ساعت در نهایت آتش این مجتمع پتروشیمیایی خاموش شد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا